My life was easy. Or was it..? Kapitel 1

- Elionora this will bee the last time that I tell you! I have nagged on you for like 5 times now, get up! 
Jag suckade tungt och drog irriterat av mig mitt täcke samtidigt som jag satt ner mina varma fötter på det iskalla golvet.
Bara en vecka kvar..
Intalade jag mig själv när jag kände hur tröttheten slog mig med ett starkt slag.
Jag gick med släpandes ben in i badrummet och drog av mig mina kläder sedan gick jag in i duschen.
Jag kände hur jag blev piggare av det varma vattnet, jag ville inte gå ut. Men jag visste att jag var tvungen.
Suckandes stängde jag av vattnet samtidigt som jag virade en handduk runt mitt långa bruna hår.
Sedan virade jag en handduk runt kroppen, jag ställde mig framför den immiga speglen och drog ett stadigt drag med handduken för att jag skulle kunna se mig i speglen. Jag beskådade mitt ansikte. De grön-blåa ögonen som alltid lös, det glänsande bruna långa håret och den fylliga läpparna.
Vem försöker jag lura.. jag är inte vacker för 5 öre..
Viskade jag tyst och gick ut ur badrummet för att undvika speglen.
Mitt självförtroende har aldrig varit på topp efter det som hände.
Jag skakade bort tankarna och drog på mig en söt sommar klänning eftersom att vädret var på topp.
Jag lät mitt långa hår vara lockigt och sedan tog jag lite puder och lite mascara.

Sedan gick jag ner för att äta frukost.
Där satt min mamma med världens största leénde.
- Hej gumman, vad fin du är.
Jag log som ett tack och gav henne en puss sedan åt jag frukost.
Jag tar alltid bussen till skolan så det gjorde jag denna morgon också..
Skillnaden med denna dag och vecka är att vi inte har vanlig skola utan vi har sån skojvecka..
Idag skulle vi bara ha musik vilket var bra för jag älskar och lever för musiken.
Jag sjunger själv samt spelar giutarr och piano och har även skrivit många låtar.
Väl framme i skolan blev jag bemött av min bästavän Diellza. Hon har blont vacker hår och markerade blåa ögon som matchade hennes vackra ansiktsformer. Hon är väldigt vacker om man summerar hennes utseénde.
Vi har varit bästavänner sedan vi var 3 år gamla och vi har upplevt allt tillsammans, hon är som min andra halva.
Som alla säger: ingen Diellza utan Elionora, ingen Elionora utan Diellza.
Jag pussade Diellza på kinden och vi begav oss mot skolan.
Väl inne i skolan blev vi bemötta av Sanna och Erica. Dem var också mina bästavänner men Diellza stod mig närmst.
Vi hälsade och gick sedan mot våra skåp för att lämna våra väskor, sedan gick vi med tunga steg mot musiksalen. Där inne var ljudnivån hög och alla såg ut att ha kul.
När jag kom in såg jag honom direkt, killen som var min första kärlek.
Jag gick med försiktiga steg mot honom och han tittade snabbt upp men stannade med blicken på mig när han såg mig.
- Heyyy baby!
Sa han högt och reste sig för att omfamna mig.
- Hi sweetie.
Jag besvarade omfamningen och kysste sedan honom i en lång kyss.

Jag hörde hur hans kompisar skrek i bakgrunden.
- Piiii Leonard, swaaaaag!
Jag log mot hans läppar och släppte sedan taget om honom.
Leonard är min pojkvän.. vi har varit tillsammans i typ 11 månader och han har inte alltid behandlat mig det bästa. Mina vänner har alltid sagt till mig att göra slut med honom.. men jag kan verkligen inte lämna honom.
Jag menar utan honom är jag ju ingen?
Och han säger ju att han älskar mig så då gör han väl det.
Jag skakade av mig de tankarna och gick sedan tillbaka till mina tjejkompisar.
Leo och hans killkompisar visslade bakom mig men jag brydde mig inte.
Väl framme vid tjejerna så böjde Diellza sig fram och viskade:
- i still don't like him.. at all!
Jag log mot henne och hann inte svara för vår musiklärare kom nu in och alla i klassrummet tystnade.
- så..
Började Sami som vår musiklärare hete.
- Idag ska vi göra lite musik.
Jag kände hur glädjen steg inom mig, idag var jag verkligen på skrivhumör.
Även fast jag hatar att uppträda så älskar jag det på samma gång, i början är det hemskt.. men när jag väl börjar sjunga så glömmer jag bort tid och rum. Jag log stort mot Diellza som visste att jag sjöng.
Hon lutade sig fram mot mig och viskade:
- Elli you just have 2 show ur skills 2day, every1 will love it!
Jag log mot henne och tittade sedan mot Sami som fortfarandre prata.
- So lets start!
Sa han efter 5 minuters ytterligare babbel.
Jag gick med snabba steg mot pianot och la sedan mina fingrar på tangenterna.
Jag tog fram mitt block och började skriva en text som betydde väldigt mycket för mig.
Sedan tryckte jag på de olika tangenterna och en timme senare hade jag skapat en väldigt fin låt.
- So does some1 like 2 show us what they've done?
Sa Sami efter en timmes tid.
Diellza räckte upp handen och jag blev genast nervös, vad ska hon nu säga!
- Elli have something she want 2 show us, right elli?
Sa hon och log mot mig.. Jag skakade på huvudet men det var inte lönt för alla började säga mitt namn i takt.
Jag reste mig sakta upp och allt tystnade, med darriga ben gick jag mot pianot, drog up stolen och satt mig ner.
Jag fingrade tangenterna som alltid och tog ett djupt andetag.

Tänk utan bakgrunds musik.
http://www.youtube.com/watch?v=AWCPS6CXmt0

Yeah, yeah, oh, oh
you appear just like a dream to me

Jag tog den sista tonen och släppte sedan tangenterna. Jag drog efter andan och vände mig sedan mot min klass.
Allas munnar var vid öppna och vissa grät tillochmed alla förutom en.. Diellza..
Hon bara nickade stolt och gjorde tummen upp till mig.
Jag skrattade till och reste mig sedan från stolen för att sätta mig på min plats igen.
Alla började nu applådera och jag mötte Leo's blick. Jag såg att långt där inne kände han skuldkänslor..
För det han har låtit mig gå igenom, men jag sket i det och log ett svagt leénde mot honom.
Sami klappade sakta två gånger och sa sedan med stora ögon..
- WOW, Elli that was...
Han avbröt sig själv och drog handen för munnen.
- That was complitly amazing!
Jag log som svar och Sami tog ett djupt andetag samtidigt som han skakade på huvudet.
Det ringde ut och klassrummet var tillslut folktomt.
Sami kom fram till mig och sa:
- why haven't u showed that talent b4?
Jag log och svarade:
- i'm 2 shy i guess...
Sami log och sa sedan:
- but the way u played 2day was amazing, u have 2 sing at the summergraduation.
Jag nekade det ivrigt men han ignorerade det och sa:
- gr8!
Sedan vände han på klacken och gick iväg..
Hap..
Jag lämnade klassrummet med osäkra steg..
Påväg ut tog en arm tag i mig och jag kollade åt hållet armen hade kommit.
Det var Leo så jag log och gick några steg närmre honom.
- hi.
Sa han med ett sött ansiktsuttryck.
- Hi..
Svarade jag med ett äkta leénde.
Jag väntade bara på att han skulle kränka mig nu, som han alltid gjort.
Men förvånadsvärt så gjorde han inte det utan han sa:
- you where amazing in there.
Jag log osäkert och tackade.
Vad är det för fel på honom.. han är aldrig snäll mot mig?
Han kollade bakom mig hela tiden så jag vände mig lite diskret om och såg att Sanna stod där och log mot honom.
wtf... tänkte jag för mig själv.. Jag bara kollade lite osäkert på Leo som verkade märka att jag såg.
Han kollade på mig lite osäkert, jag drog mig ur hans grepp och sa:
- I have 2 go, C'ya.
Sedan vände jag på klacken. Jag gick mot Diellza som stod och kollade snett på Sanna.
- What the hell is she do'in?
Sa Diellza så fort jag kom fram till henne.
- I don't know actually..
Svarade jag osäkert.. Jag suckade och drog sedan med mig Diellza till matsalen.
Idag var det endå helt okej lunch.
Köttfärssås och spagetti.
Vi tog varsin bricka och lastade sedan på med mat.
Jag och Diellza har en sak gemensamt.
Vi ÄLSKAR mat.. Vi båda är ganska smala så det gör inget att vi äter så varannan kvart..
Vi gick sedan till ett ledigt bord och satt oss ner sedan åt vi i rask takt.
En timme senare satt jag och Diellza på bussen påväg in till stan.
Idag slutade vi klockan 1 så vi tänkte varför inte..
Plus så behöver jag hitta en skolavslutningsklänning..
När vi kom upp i stan var det fullpackat som alltid..

Vi kollade runt lite innan vi drog oss mot Starbucks som alltid..
Men när vi kom dit såg vi något vi inte hade väntat oss..


Första kapitlet..
Berätta vad ni tyckte..
puss:)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jätte bra! Men du vet när du skriver sådära typ some1 gr8 när du skriver orden och läger till siffror. Det är väldigt jobbigt och läsa tycker jag då! Men annars så tyckte jag kapitlet var skit bra! :D

2011-10-15 @ 09:34:20
Postat av: Anonym

Grymt bra! ♥



//Ebba :D

2011-10-15 @ 10:51:40
Postat av: Emilija med J.

säger som Emma, att det är jobbit att du lägger till siffror, och att du blandar att, ibland skriver på svensa när dom snackar och ibland på engelska, det är störrande, sry.

men bra kapitel.

2011-10-15 @ 18:35:23
URL: http://eemilijaa.blogg.se/
Postat av: vilma

tycker också att det är jättestörande när du skriver siffror och blandar språk. blir inget flyt i texten.

2011-11-16 @ 16:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0