My life was easy I Chapter 5 I Those eyes.

Justin eller vad han heter kollade snabbt hit och jag mötte hans blick för en sekund sedan vände jag bort blicken snabbt igen. Han tror verkligen att han kan komma och ta min pappa ifrån mig bara sådär! Jag kollade åt hans håll snabbt igen och insåg då att han fortfarande stirrade på mig, jag himlade med ögonen och gick sedan med lugna steg emot vår svarta Range Rover.
Väl framme vid bilen greppade jag tag om det silvriga dörhandtaget och drog därefter sakta ner det. Jag öppnade dörren och klev inte och inte förens då insåg jag...


Att Justin eller vad han nu heter, hade otroligt vackra ögon. Jag slet ovilligt bort min blick från hans ögon och kollade rakt fram. Jag kände hur hans blick brändes i min sida, men jag hade inte modet att möta den. Hans ögon gjorde mig osäker på något konstigt sätt..

     "Those eyes makes me insecure"
Hela bilfärden var awkvard, iallafall i baksätet. Mamma och Justins mamma verkade komma väldigt bra överrens eftersom att de pratade på en hel del. Jag tryckte in mina hörlurar i öronen och försvann sedan i musikens ljuvliga toner.
Impossible - Shontelle spelades nu i mina öron.
http://youtu.be/NWdrO4BoCu8
Jag slöt mina ögon och mimade med i låten, fullt medveten om att Justin iaktog vartenda rörelse jag utförde.
När vi äntligen var framme efter en extremt lång resa öppnade jag snabbt dörren och hoppade ut med lätta steg.
Jag gick fram till huset och låste upp och sprang sedan med snabba steg upp till mitt rum.
Imorgon är det skolavslutning och jag vet fortfarande inte vad jag ska ha på mig. Jag blickade på den stora svarta klockan som hängde på mig vägg. 20 i 5.. Viskade jag för mig själv.
Jag bytte om till mer bekväma kläder och greppade sedan om telefonen för att beställa pizza.

              "oh shit!" 
Därefter sprang jag ner på nedanvåningen och började leta efter pappa.
En sak som jag hatar är att jag inte har något körkort, så pappa får alltid köra mig överallt..
Men nästa år ska det bli nock med det!
- Dad? Can you drive me to Diellza?
Sa jag och gav honom en övertalande blick.
- But honey, can't you walk?
Sa han och spände ögonen i mina som betydde att jag skulle göra som han sa.
- I can drive you?...
Sa Justin högt men fick sedan en mer osäker ton.
- If you want to..
Jag kollade på honom i några sekunder och nickade sedan svagt.. Det är bättre än att gå iallafall.
Jag gick mot hallen och kände hur Justin kom upp bakom mig.
Vi gick ut mot vår bil och jag hoppade osäkert in i framsätet.
- seat belt..?
Sa Justin med en säker ton till mig, jag himlade med ögonen innan jag drog på mig säkerhetsbältet.
Varför skulle han bry sig egentligen?
Han startade motern efter han hade dubbelcheckat så att jag hade bältet på mig och sedan rullade vi iväg.
- So where are you going?
Sa han efter några sekunders tystnad.
Jag förklarade att vi skulle åka och handla lite godis och sedan skulle vi hämta pizzan och till slut skulle vi hämta Diellza. Jag förklarade även att Diellza var min bästakompis.
Jag såg vilken glimt Justin fick i ögonen när jag förklarade hur hon såg ut.
Jag kände även hur något gjorde ont inom mig när jag såg det.. varför gör det de?!
* RIIIIIIING *
Jag blev avbruten i mitt tänkande av att min iphone ringde, jag kollade ner på min byxficka där den låg.
Jag drog snabbt upp den och kände hur ännu ett slag slog till mitt hjärta när jag såg vem det var.
" älskling "
Stod det.. Jag tog ett djupt andetag och tryckte sedan på svaraknappen.
- h-hello?
Sa jag med ett mått av rädsla i rösten. Jag hörde bara djupa andetag i andra luren.
- Elli?
Sa Leos röst och jag blev genast tusen gånger räddare, han är full..
- yes, Leo it's me.
Återigen hörde jag bara andetag.
- shjfdhkjd
Mumlade han och jag insåg att jag var tvungen att åka och hämta honom.
- Leo where are you?
Jag kände hur oron steg inom mig samtidigt som Justins blickar nästan brände ihjäl mig.
- A.. Adrijajnshjx
Jag lyckades förstå att han var hos Adrian och gav vägbeskrivningen till Justin som körde dig utan att ifrågasätt, vilket var väldigt skönt, jag orkar verkligen inte förklara för honom nu.
Jag suckade djupt och viskade för mig själv: and that's where the funny part ends..

" and that's where the funny part ends. "


Kort och försenat jag vet! men har lite problem nu och har ingen skrivlust alls nu..
men komentera så blir jag kanske glad.
puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!!!!

2011-10-22 @ 09:58:07
Postat av: Anonym

Fortsätt din novell ä ju grym !

2011-10-22 @ 10:54:19
Postat av: Rania

Skita bra meeeer?

2011-10-26 @ 14:55:49
Postat av: Hanna

När kommer nästa de var hur bra som HELST !!!! :D

2011-10-26 @ 21:44:15
Postat av: idaho

Hallå, meer? Skitbra!

2011-10-27 @ 22:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0