My life was easy I Chapter 4 I What did just happend?

Justins perspektiv:
- Mom hurry up, our plane leaves in a half an hour!
Utbrast jag till mamma som stod framför speglen.
Hon kollade på mig men en orolig blick och jag bara log.
- Mom, you look beautiful okey?!
Mamma log och gick fram till mig och gav mig en puss i pannan innan hon gick vidare.
Gud vad jag älskar min lilla söta mamma.


Det enda jag vet är att vi skulle flytta till Atlanta, vi har ju inte hittat någon lägenhet så Scooter erbjöd sig att låta oss bo hos honom tills vi hittat ett eget boende, eller nej inte erbjöd.. tvingade oss rättare sagt..
Men det är bara bra, Scooter är en cool snubbe och jag är så himla glad att han vill jobba med just mig!
Det känna helt awsome att jag har gjort en singel och jag kan fortfarande inte fatta att det är sant, jag menar jag.. Justin Bieber? Som nästan inte ens har råd till nya kläder.
- Justin, wake up!
Hörde jag mamma tjata i mitt öra, jag öppnade sakta ögonen och kollade runt omkring mig.
- We are here now, hurry up.
Jag log då jag insåg att vi var framme, det är nu mitt stora äventyr börjar, en dröm som alltid varit utom räckhålls blir nu helt plötsligt en gåva i min hand.. Allt tack vare Scooter.
Jag har hört honom snackar om en dotter som är i min ålder. Ellenora eller något i den stilen. Hon kanske är trevlig, vem vet?
När vi hoppade av planet blev vi bemötta av Scooter som stod där. Jag sprang fram till honom och kramade om honom och likaså gjorde mamma.
- I'm so glad you guys are here!
Utbrast Scooter gladare än någonsin.
- We can only say the same!
Svarade mamma och flashade sitt vackra leénde.
- Lets move, the dinner is waiting.
Sa Scooter och vi nickade och började röra oss mot utgången.
När vi gick ut såg jag en extremt vacker tjej som stod och pratade men någon äldre tjej, de stod vi något café. Tjejen som speglades i mina ögon hade mörkt långt lockigt glänsande hår som hängde ner över hennes rygg, hennes välformade kropp var lite lätt solbränd och hennes fylliga läppar var röda som två körsbär. Jag tappade andan, aldrig i mitt liv har jag beskådat en sådan vacker varelse som nu står rakt framför mig.
När hon såg mig kollade hon på mig med endast en kall blick som vändes bort efter endast några sekunder.
Vad hände precis? Tjejer brukar aldrig dissa mig sådär? Hon log inte ens lite mot mig. Jag kände hur osäker jag blev och gick därför med raska steg emot bilen, jag kan inte fatta det. Jag får aldrig dissen ifrån tjejer.. aldrig!
Jag hoppade in i bilen och väntade på att Scooter skulle hoppa in och köra samtidigt som jag var djupt insjunken i mina egna tankar. Scooters dotter kanske är lika snygg som henne? Kanske till och med snyggare? Om det nu är möjligt. Jag vaknade upp ur mitt tänkande och insåg att vi fortfarande stod still.. Vad händer?
Precis när jag skulle fråga Scooter öppnades dörren brevid mig, när jag såg vem det var som hoppade in blev allt svart.. Detta kan inte vara sant!?

   "This can't be happening!"

Elionoras perspektiv:
- Elli, hurry up. We have to be there in a halv an hour.
Jag suckade tungt och greppade tag om min svarta handväska som var fylld med allt man behöver och gick sedan med tunga steg mot min vita stora dörr. Jag drog hastigt ner dörrhandtaget och steg sedan ner från den blänkande glastrappan som vi har mitt i huset. När jag gick ner ifrån det sista trappsteget blev jag bemött av mamma och pappa som stod där hand i hand. På deras lätt solbrända ansikten flashades små leénde. Jag fejk log och gick med irriterade passerade jag förbi dem.
- Elli, you don't have to be that angry!
Sa pappa med ett mått irritation i rösten. Jag suckade ännu en gång och klev därefter med klumpiga kliv ut ur huset. Vi är påväg till flygplatsen där vi ska hämta pappas nya agent. Justin Bäver eller något sådant.. Han sjunger tydligen jättebra och hans karriär är i full fart, vilket bara bådar negativt för mig. Mer jobb = mindre pappa tid! Jag blev avbruten i mitt tänkande av ett sms som prydde min svarta slitna iphone. Jag blickade nyfiket ner på texten på skärmen. "älskling" stod det på den raspiga skärmen och jag kände hur jag log omedvetet.
Vem försöker jag lura? Han gör mig lycklig! Iallafall när han är snäll..
Jag tryckte nyfiket på öppna knappen.
" nej, jag bryr mig inte. Gör vad du vill "
Jag kände hur den vassa knivet högg mig rakt i hjärtat. Som ni vet så behandlar Leo mig som skit, han har gjort det nu i ungefär 10 månader.. Men han säger ju att han älskar mig.. så då gör han väl det.. eller?
Klart att jag har tröttnat på hans humör, men samtidigt så är jag ju ingenting utan honom? Då är jag bara Elionora och ingen annan? Fast iförsig, vi har varit tillsammans i ungefär 10 månader och han har aldrig gett mig något, aldrig bjudit hem mig. Det är inte förens nu som jag har börjat inse att han verkligen skadar mig.. men varför är jag då så otroligt kär i honom? Och varför gör det så ont?
Jag tryckte ner smset och placerade sedan min iphone i min jackficka.
Jag lutade huvudet emot bilfönstert samtidigt som jag följde vägsträcket med blicken, djup insjunken i min ensamhet.

           " Why is it so painful?"
Väl framme på flygplatsen drog jag med mamma till Starbucks.

     "Be happy for dad"
- Elli, can't you try to be a little bit happy for dad?
Jag suckade och nickade sedan lite svagt.
- Good honey!
Jag log och beställde därefter vad jag skulle ha.
När vi hade fått allt vi hade beställt så såg jag hur pappa kom med två personer efter sig.
Det tittade sig omkring precis som de aldrig sett något liknande innan.. patetiskt om du frågar mig!
Justin eller vad han heter kollade snabbt hit och jag mötte hans blick för en sekund sedan vände jag bort blicken snabbt igen. Han tror verkligen att han kan komma och ta min pappa ifrån mig bara sådär! Jag kollade åt hans håll snabbt igen och insåg då att han fortfarande stirrade på mig, jag himlade med ögonen och gick sedan med lugna steg emot vår svarta Range Rover.
Väl framme vid bilen greppade jag tag om det silvriga dörhandtaget och drog därefter sakta ner det. Jag öppnade dörren och klev inte och inte förens då insåg jag...



Kort idag också, men somsagt. Min data har krashat!
Men komentera så är ni söta!
Puss<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt!



//Ebba :D

2011-10-21 @ 08:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0