my life was easy I chapter 3 I Never in my whole life!

Dagen rullade på och jag tycker egentligen att hela denna veckan är så otroligt onödig..
Menmen, när den entligen var slut så skyndade jag mig hem eftersom att jag hade fått ett sms under dagen där det stod.
" Hi honey!
Come home as soon as your session ends, we must talk about one important thing. You, me and mom.
Love dad."


Jag drog ner det silver färgade koppar handtaget som jag rörde minst 5 gånger om dagen, puttade lite lätt på dörren och gick sedan men försiktiga steg in i huset. Väl inne blev jag bemött av pappas ansikte som såg väldigt nervöst ut.
- Hello my
favourite girl!
Utbrast han såfort han fick syn på mig. Jag suckade tungt och viskade: - i'm not your favourite girl.
Jag visste att pappa hörde men han ignorerade det som allt annat som var jobigt för honom.
Jag följde med honom in till vardagsrummet där mamma satt med en kopp tée i handen.
Vafan är detta? De brukar aldrig vara hemma tillsammans och speciellt inte vid denna tiden..
Jag satt mig försiktigt ner i soffan brevid mamma som la armen om mig..
- Well..
Började pappa som nu satt i den bruna stora fåtöljen som täckte en stor del av vårt vardagsrum.
- You know that daddy got a new agent?
Jag nickade fundersamt.
- Yeah, so what?
Sa jag i forhoppning om en fortsättning.
- Well, his new video One time has had a big success and he's going to be really big..
Fortsatte pappa, jag förstod verkligen inte varför detta var så extremt viktigt.
- Yes, and ?
Sa jag nu med en mer irriterad ton.
- Him and his mom is going to live here for a while until they have found an apartment on their own..
När pappa sa det kände jag hur ilskan steg inom mig, okej att hans jobb har påverkat vårt privatliv lite, men detta är för mycket.. ska han starta en studio i vårt kök snart också...
- What are you guys thinking about?! Never in my whole life..
Sa jag och vände bort blicken för att dölja besvikelsen som slog mig. Hur kan de ens tänka den tanken..
- Honey, we don't have a choice.
Sa pappa men en vänlig ton som bara fick mig att bli ännu argare..
Jag reste mig upp och sprang sedan med kvicka steg emot mitt rum.
Han ska alltid förstöra allting, ohhh jag hatar honom!
Jag slängde mig på sängen och brast ut i gråt. Ibland önskade jag att jag bara kunde försvinna, bara lämna denna iskalla värld och flyga upp till himlen där morfar väntar på mig. Morfar var min bästavän, mitt allt.
Men en dag tog alkoholen kontroll och hans liv gick inte att rädda. Hur arg och besviken jag än är.. så älskar jag fortfarande honom mer än något annat. Mitt tänkande förvandlades till drömmar och snart låg jag i en djup sömn som just nu kändes som själva "himlen"

"I see you in heaven"


Nästa dag.
- Elli, the rehearsal is after this lesson, just so you know.
Jag nickade och satt mig ner på stolen.
Diellza satt vid min sida och Leo satt bakom mig.
Helt plötsligt kände jag något pricka baksidan på mitt hår, jag vände mig förvirrat om samtidigt som jag höll min ena hand runt mitt hår.
Leo satt där och nickade på en lapp som hade trillat ner på marken, jag böjde mig sakta ner och greppade tag om den vita papperslappen som var ihop skrynklad.
" I'm sorry about what I said before, but you have to understand that I have to be cool infront of my guys.
I love you and you know it."
Jag suckade tungt och la lappen till sidan, jag är trött på hans dåliga ursäkter hela tiden..
Lektionen ringde ut och alla sprang ut förutom jag. Jag skulle ha övning till konserten på skolavslutningen.
- Okey Elli, come here.
Sa Sami och log mot mig.
Jag reste mig ur bänken där jag satt och gick med snabba steg fram emot pianot.
- Which song do you want to perform?
Jag hade skrivit en låt som betydde mycket för mig, en låt som förklarar exakt vad jag känner.
- Yes, i have written one by myself.
Sami log och gjorde ett tecken som betydde att jag skulle börja, jag tryckte på två pianotangenter och ett ljuvlig melodi spelades upp.

Justins perspektiv:
- Mom hurry up,
our plane leaves in a half an hour!
Utbrast jag till mamma som stod framför speglen.
Hon kollade på mig men en orolig blick och jag bara log.
- Mom, you look beautiful okey?!
Mamma log och gick fram till mig och gav mig en puss i pannan innan hon gick vidare.
Gud vad jag älskar min lilla söta mamma.


Jättekort idag, somsagt har ingen dator hemma så får åka till stadsbiblioteket och skriva.
Men kommer längre imrn, kommentera!
Puss!(L)


Kommentarer
Postat av: Lisa'

grymt :)

2011-10-18 @ 20:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0