My life was easy I chapter 10 I What's behind that door?

Shit vad ska jag göra!?
- Well, Justin..
do you have a girlfriend?
Sa Diellza för att avbryta tystnaden och jag kände hur paniken steg ytterliggare ett steg..


Jag vet verkligen inte vad som händer med mig... Först faller jag dör Elionora, sedan för Diellza och nu för Elionora igen..? Varför gör jag det? Tusen obesvarade frågor flyger runt i min hjärna nu...
- Justin?
Den nu gnällande rösten skar in i mina öron.. Jag lyfte upp blicken och suckade djupt när jag insåg att Diellza satt där. Jag vred lite otåligt på mig och harklade mig i hopp om att Elinora skulle komma ut och rädda mig.
Men nej.. sekunderna gick och jag insåg att jag var tvungen att svara.
- No..
Sa jag med en tyst röst och kollade ner på mina händer för att slippa möta Diellzas intensiva blick.


" looking down just to avoid problems "

Jag kunde riktigt känna hennes leénde, hur hon trodde att hon hade chansen, hur hon trodde att jag tänkte på henne. Allt i hennes blick gjorde mig förvirrad. Hur kunde jag känna så för henne? Och hur kunde allt gå bort så snabbt? Inga av mina frågor får några svar.. men det ända som jag är säker på just nu är att jag bara har en tjej i mina tankar... Elionora. När hennes namn kom upp i min hjärna kom jag på att det var längesedan man hörde något ljud ifrån badrummet.. Jag reste mig snabbt upp och gick fram till badrums dörren.
Jag knackade lätt och sa:
- Elionora, are you there ?
Inget svar, jag knackade återigen ihopp om ett svar.. Men exakt samma tystnad bröts ut.
Jag ryckte tag i dörrhandtaget och känslan av lättnad flög igenom mig då jag insåg att hon hade glömt att låsa.
Jag klev sakta i och såg henne på golvet. Det första jag la märke till var att hon andades..
Även en lättnad flög igenom min kropp. Jag satt mig försiktigt på knä brevid henne och insåg då att hon hade somnat. Hon hade gråtit sig till sömns.. Det gjorde otroligt ont inom mig att se det, att hon somnat i en ensamhet, en sorg och framför allt... en otroligt smärta.
Jag tog tag om hennes kropp och bar nätt upp henne, när Diellza såg mig fick hon panik.. Det kunde hon inte neka till. Men när jag viskade att hon sov lugnade hon sig och snart var hon tillbaka i sitt vanliga tillstånd.
Vi bäddade ner Elionora och gick sedan in till mitt rum så vi inte skulle störa henne.
Diellza stängde dörren efter sig och gick sakta fram emot mig.. Hennes blick var obehaglig.. När hon var några meter ifrån mig sa jag:
- So, who is this Leo guy?
Diellza kollade på mig med en arg blick och sa kallt:
- Why do you care?
Jag forstod inte varför hon sa så.. Jag menar, varför skulle jag inte bry mig?
- Because I saw what he did to Elionora and I don't like guys how disrespect girls that way.
Diellza suckade och satt sig ner i sängen..
- Yeah, I know.. He's an ass.. I've never liked him.
Jag kollade medlidande på henne och gick fram och satt mig brevid henne.
- Well, I'm glad that his gone now.
Sa jag ihopp om att liva upp stämningen ett stepp.. Diellza kollade på mig och sa:
- And i'm glad that you're here now.
Sakta lutade hon sig fram och var nu bara några centimetrar ifrån mina läppar..
Jag sa inte ifrån, jag puttade inte bort henne.. inget.
Men varför vet jag inte... Jag ville väl inte såra henne.
Hon närmade sig ytterliggare ett steg.. Jag måste bestämma mig nu!
Diellza eller Elionora?

Elionoras perspekiv:
Sakta öppnade jag mina ögon fullt förberedd på att ljuset ifrån solen skulle blända mig..
Men desto mer jag öppnade ögonen, desto mörkare blev det. När jag hade ögonen helt öppna insåg jag att det fortfarande var natt och att jag låg i min säng i mitt mörka dystra rum.. Inget annat..
Jag reste mig snabbt upp och kom då ihåg att Diellza skulle sova här.. OH FUCK!
Tanken slog mig.. hon måste ha följt med till Justins rum.. Jag måste ha somnat på toaletten och så bar dem mig till min säng och sedan så...
Ush, jag vill verkligen inte tänka mer, bara tanken av att se de två tillsammans gör min illamående.
Jag klev försiktigt ut ur mitt rum och lunkade tyst fram genom vår korridor.
När jag stod utanför Justins dörr hörde jag ett högt stön..
Utan förvarning rann en tår ner ifrån min kind, smärtan skar av en bit av mitt hjärta och jag blev återigen försvarslös. Jag drog sakta ner handtaget och tryckte nätt upp dörren ljudlöst..


" It's all about what's behind that door "



Kort jag vet.
Men somsagt inte kommentarer, ingen inspiration :)

Kommentarer
Postat av: Emilja

JOOO MEER SNÄLLA !!

2011-11-09 @ 20:41:09
Postat av: idaho

Aah nej, vad gör dom!? :o meeeer!

2011-11-09 @ 22:58:54
Postat av: elena

super bra

2011-11-10 @ 01:56:41
Postat av: Alva

Fortsätt du är as bra på att skriva !!!<3

2011-11-11 @ 14:57:55
Postat av: emma

MEEEEEEEEEER; MEER....... MER NUUUUU!!!

2011-11-11 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0