My life was easy l Chapter 8 l Omg..

Jag gav Justin en frågande blick och sa:
- Ha, she know why..
Nu var det Justin som gav mig en frågande blick..
- How?
- Because she found me last night..
Justin suckade och sa sedan...
- No, Elionora.. I did.

När Justin sa det slocknade en rädsla inom mig, jag pustade ut och log.. men leéndet försvann då jag insåg att jag nu måste jag ju förklara för Justin... Han vet ju det dära med Leo.. men mer vet han inte..
Jag kände hur tårarna kämpade sig fram och jag klarade inte kampen.. de rullade snabbt ner ifrån mina kinder. Jag följde en tår med ögat, den verkade vara så fri men framför allt.. inte ensam.. Den tåren var allt ifrån vad jag var.
När tåren nätt landade på min hand så exploderade den och försvann.. tänk så skulle jag också kunna göra det.
Falla utan någon som helst smärta och sedan försvinna för evigt..
Jag hade glömt helt att Justin var i rummet då han la sin hand på mig rygg..
- Elionora, tell me all about it...
Jag tänkte efter ett tag innan jag började berätta allt ifrån dag 1...
I flera timmar satt vi där, jag som babblade på och Justin som lyssnade.
På de timmarna kände jag något som jag aldrig kännt innan.. jag kände mig säker i mig själv. Självkänsla..
Att våga öppna mig för att få stöd och kanske tillochmed må bättre.
Justin som satt och lyssnade intensivt verkade vara så intresserad av vad jag hade att berätta..
Jag vet inte om han bara låtsades för han tyckte synd om mig eller om det verkligen stämde...?
- And now i'm in this situation..
Avslutade jag hela min livshistoria med...
Justin kollade djupt in i mina ögon samtidigt som han försiktigt greppade tag om mina svettiga händer..
" He looked right into my eyes "
- I can't say that I know how you feel, but what I really know is that you deserve something much better than him..
Sa han med en mjuk ton i rösten.. Även fast han sa en ganska kort menning så kändes det som att han sa det som jag alltid behövt höra.. Att jag förtjänar bättre.. att det kommer bli bättre.
Jag log stort emot honom samtidigt som han torkade bort min tår som fastnat på min kind.
Jag drog bort blicken efter ett antal sekunder och kramade hårt om honom.
- Thank you for everything!
Viskade jag innan jag släppte taget om honom.
Hur kan han alltid lukta så gott!?
Skrek min hjärna och jag log över mitt beteénde.
- Well, I guess that i missed my graduation today..
Sa jag då jag kom ihåg att jag hade skolavslutning idag... jag hade helt glömt det..
Och jag hade helt glömt Diellza.. fuck!
Jag greppade tag om min mobil.
20 missed call.. oh fuck..
Mumlade jag för mig själv.
- What?
Sa Justin som kollade undrande på mig.
- Diellza..
Sa jag och Justin förstod direkt.. Det var det som var så bra med Justin, han förstod mig.. som ingen annan gjorde.
- Well, dress up than.. I drive you.
Sa Justin och log stort mot mig.
Jag sprang fram till min garderob och valde ut outfiten för idag och sprang sedan in till badrummet för att fixa mig.
" lets go! "
10 minuter senare var jag klar och hoppade in i bilen.. Idag skulle vi säkert gå i stan och prata så jag tog med mig min plånbok.
När vi kom till skolan såg jag att Diellza satt där men blicken ner sjunken.
Jag kände hur kniven högg mig rakt i hjärtat.. Jag hatar att se henne sådär..
Justin tutade och hon kollade snabbt upp med en förskräckt blick..
Men när hon såg mig bröt ett leénde ut över hennes vackra ansikte..
- You came!
Skrek hon och kramade om mig.
- Of course, I would never leave you.
Diellza log stort och kramade om mig innan hon hoppade in i bilen.
- Diellza this is Justin, Justin this is Diellza..
Diellza reste blicken ifrån hennes bälte och mötte Justins blick..
När deras blickar träffades blev det tyst i bilen och allt stannade..
Denna obehagliga stund varade för länge och jag harklade mig för att avbryta den..
Justin kollade fram mot vägen igen samtidigt som jag kollade på honom.
Hans blick gjorde ont att se... som ett hugg i magen.. för på något sätt såg han.. förälskad ut?
Justins perspektiv:
När vi kom fram till skolgården fanns vi en tjej som satt på en sten utanför skolan. Hon såg väldigt ledsen ut och jag förstod att det var Diellza, jag tryckte på tutan och hennes ansikte restes hastigt upp..
När jag såg hennes ansikte stannade allt till.. hennes ögon såg så mystiska ut.. hennes ögonbryn markerade hennes ögonfärg samtidigt som hennes läppar gjorde ögonen större... hela hennes ansikte hängde ihop och skapade tillsammans något otroligt vackert.. Elionora hoppade ut ur bilen och Diellza ( som den vackra tjejen hete) sprang fram och kramade om henne, de pratade ett tag sedan hoppade de in i bilen.
Jag kände hur nervös jag blev, men inte för att Elionora hoppade in i bilen( som jag brukade) utan för att Diellza nu satt endast några centimetrar ifrån mig..
- Diellza this is Justin, Justin this is Diellza.
Sa Elionora och jag vände mig om och mötte Diellzas blick, allting stannade och mitt grepp om hennes hand blev lösare.
Vilka ögon.. vilka läppar.. allt var perfekt på henne.
Elionora harklade sig och jag vände mig osäkert framåt..
Jag har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet.. men detta fick mig att tveka på mig tro..
Hela vägen till stan satt jag helt tyst och bara tänkte på hennes ögon..
Jag kände hur blickarna ifrån Elionora brändes i min sida, men just nu kunde jag inte bry mig mindre.. jag menar Diellza satt ju bakom mig..
Efter ett tags tystnad ringde min mobil.. Jag kollade ner emot min byxficka och drog snabbt upp min iphone.
Scooter.. Jag såg att Elionora himlade med ögonen när hon såg vad det stod och jag kände mig på något sätt skyldig..
- Justin?
Svarade jag.
- Yeah, It's Scooter. Eh, Usher and I are in the studio, are you able to come?
Jag kände hur besvikelsen steg, ja jag är här för att göra musik.. men jag menar jag hade ju världens chans att lära känna Diellza..
- Yup, I'll be there in 10.
Jag la på och kollade fram på vägen igen..
Väl framme i stan släppte jag av tjejerna och kunde då inte ungå att kolla in Diellzas underbara former..
Vilken kropp!

Kommentera!<3

Kommentarer
Postat av: Moa

GRYYYMTT!!!! kommer de mer ikväll ?

2011-11-07 @ 18:05:51
Postat av: Anonym

Nej, han får inte bli kär i Diellza!! ;) GRYMT BRA KAPITEL!!♥



//Ebba :D

2011-11-08 @ 08:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0