My life was easy I chapter 13 I You're so beautiful when u sleep.

Jag prövade det också, därefter kollade jag stolt på papper och skulle just resa mig då jag hörde en hård smäll ifrån en dörr som smälldes igen. Shit, vad händer? Jag reste mig upp och gick fram till min dörr då jag blev bemött av..


En rasande Diellza, hennes blick kunde döda i denna sekund. Hon gick med bestämda steg emot min dörr, det var nästan så att rök skulle kunna komma ur hennes ögon..
Jag backade sakta samtidigt som hon stampade in i mitt rum.
Jag gick efter henne och stängde tyst dörren till mitt rum.
Jag vände mig om och såg att hon satt i min säng så jag gick med försiktiga steg dit och satt mig lätt brevid henne.
- He is inlove with you, not me. How could I be so stupid to think that someone would actually fall inlove with me?
Hennes ilska förvandlades till sorg och snart började tårarna vandra ner ifrån hennes rödrosiga kinder.
Jag tyckte synd om henne, all den hopp som hade väckts inom mig störtade och jag kände medlidande.
- Diellza, many boys are inlove with you..
Jag tog ett stadigt grepp om hennes hand och log svagt emot henne.
Diellza gav mig ett svagt leénde innan hon sa:
- well, he's inlove with you.. I can see tha on a very long distant..
Jag kunde inte hålla inne leénde som nu spreds över mina läppar..
- Let's sleep now, we have a long day ahead.
Jag log och gick sedan mot badrummet ned drömmande steg.
Tänk att Justin vill ha någon som mig.. jag..?
En halv timme sedan låg jag och min fina bästavän i sängen, djupt insjunkna i dagens överraskningar.


" dreaming abot you.. "

Justins perspektiv:
Strax var jag djupt insjunken i drömmarnas land, där fanns Elionora med.. vilket hon har gjort vid varje besök sedan jag såg henne första gången.

Sakta slog jag upp mina ögon, ljuset sken igenom mitt fönster och allt kändes så underbart.. jag vet inte varför, men helt plötsligt blev att så lätt.. tanken slog mig. Elionora.
Jag hoppade upp ifrån sängen och sprang med tysta steg mot mitt badrum. Väl inne duschade jag och borstade tänderna, sedan gick jag fram till min garderob.
- Hmm.. What should I wear today?
Jag funderade ett tag och bestämde mig för en somrig outfit, därefter gick jag ner för att äta frukost.
I köket blev jag bemött av en glad Scooter.
- God morning JB, today you're going to
recording in the studio.
Jag fick två känslor, den ena var exalterad för att göra musik, den andra var besvikelse eftersom att jag missar tid med Elionora.
- JB?
Jag ryckte till och avslutade mitt dagdrömmande.
- Sounds good!
Svarade jag och gick fram till kylskåpet. Jag plockade fram massa pålägg och bredde sedan 6 mackor, 2 till mig, 2 till Elionora och 2 till Diellza.
Jag tog fram en bricka och dekorerade den med några blommor, sedan tog jag ett pappers lapp och skrev ner några menningar. Jag la på all mat på brickan och smög sedan upp på ovanvåningen och sedan in till Elionoras rum. Där låg hon i sängen, men ögonen slutna.. hon såg ut som en prinsessa, så mjuk och ömtålig.
Jag satt tyst ner brickan på hennes glasbord som stod placerat brevid hennes stora säng.
Sakta satt jag mig på knä brevid sängkanten och bara tittade på henne. Det är ett mirakel att Gud har kunnat skapa något så vackert som den varelse som jag sakta beskådade.

Elionoras perspektiv:
Sakta slog jag upp mina ögon, ljuset sken igenom mitt fönster och allt kändes så underbart.. jag vet inte varför, men helt plötsligt blev att så lätt.. tanken slog mig. Justin.
Precis när jag tänkte resa mig upp knarrade min dörr till och av en ren reflex la jag mig tyst ner och slöt ögonen.
Tysta steg klev in i mitt rum och ställde något på mitt glasbord. Jag vågade inte öppna ögonen, varför vet jag inte.
Stegen närmade sig min säng och snart kände jag en underbar pust av en underbar andedräkt ta tag i min lugg.
Jag kände direkt igen doften, den goda, obeskrivliga doften som luktade som en harmoni bedövar ens öron.
- My little princess, you don't know how beautiful you are.
Viskade hans mogna, hesa och vackra röst. Ett par blöta läppar träffade nätt min panna och där stannade de i några sekunder innan hans mjuka och varma hand drogs över mitt hår. Jag kunde inte unvika att le när jag hörde att stegen avtog. Han är så perfekt! När dörren knarrade till igen öppnade jag mitt ena öga för att kolla om han hade gått. Det hade han så jag satt mig tyst upp och kollade vad det var han hade lämnat på mitt glasbord.
När jag såg vad det var kunde jag inte göra annat än att le som aldrig förr.
Jag tog tag i lappen som låg där och läste tyst.


#Elionora, I'll be back soon, wait for me. You're so beautiful when you sleep by the way. Love Justin#

Jag skrattade tyst för mig själv, vände mig mot Diellza och skakade om henne så hon vaknade sedan greppade jag tag om bricka för att äta.


- jummii!
Sa jag och log stort emot Diellza.
Justin är verkligen världs bästa.

Justins perspektiv:
När vi väl var framme i studion fick jag världens bästa textremsa i mitt huvud.
Jag greppade snabbt tag om en penna och skrev ner den.

# Your lips, my biggest weakness
Shouldn't have let you know
I'm always gonna do what they say
#

Jag tänkte ett tag och snart hade jag en hel låt.
Jag satt mig vid pianot och prövade mig fram tills det lät perfekt.
Vi spelade in acoustic variation. Varje ord jag sjöng var inspirerat av Elionora, hennes leénde, hennes ögon.
Hela henne. Jag kunde inte unvika att le när jag sjöng den, mitt liv kan inte bli bättre just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=47oIIt7IJ48


" It's all for you "



Kort och försenat jag vet, men nu är det uppe iaf.
Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

hej, du kanske inte vet hur man sätter in låtar från yt till bloggen? vill bara hjälpa dig så du inte behöver lägga in en länk, menar inget illa vill bara hjälpa dig (:



1. gå in på låten du villha.

2. tryck på dela.

3. sedan trycker du på bädda in.

4. kopiera den blåa texten.

5. gå in på bloggen , inlägg etc.

6. Tryck på HTML och klistra in koden.



<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/47oIIt7IJ48" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



7. ändra height="315" till height="25"



tryck på uppdarera och voila! :D



btw, din novell äger! (:

2011-11-25 @ 18:34:50
URL: http://readysetbieber.blogg.se/
Postat av: L

hej ;)

jag undrar om det du har berättat lite i din novell är saker som du själv har uppleft ? vad för några saker då ?

2011-11-26 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0