My life was easy I chapter 12 I You can be a sweet dream...

- Well, Elionora. Do you know what?
Sa Justin helt plötsligt och spänningen inom mig gick till högsta nivå..


Justins perspektiv:
Jag kan verkligen inte förklara glädjen inom mig, jag menar.. Elionora.. vill ha mig?!
Glädjerusen inom mig tog aldrig slut och de ökade kraft för varje gång..
Om inte Elionora skulle varit här nu skulle jag dansat runt som en mes i hela huset..
Jag kunde verkligen inte hålla inne leénde som spreds över mitt ansikte, Elionora kollade frågande på mig och jag förstod att hon ville ha ett svar..
- Well, Elionora. Do you know what?
Sa jag, egentligen vill jag bara skrika att jag tänker på henne hela tiden och att jag gillar henne super mycket.
Men då skulle hon nog tycka att jag är konstig...
Jag såg hur ett mått av hopp tändes i Elionoras ögon.
- No, what?
Jag greppade tag och hennes händer och kollade henne djupt in i ögonen innan jag sa:
- I'm inlove with you to, and I've been that since day one.
Ett leénde kröp fram över hennes mungipor och de fylliga läpparna formade ett svagt leénde som växte förbrillt.
- Is it true?
Sa hon med ett par glittrande ögon.
- yepp, 100 %.
Hennes leénde var nu maxat och hennes rödsprängda ögon var nu ett par lysande kristaller.
Jag drog in henne i min famn och gav henne en lång och efterlängtad kram.
Långsamt drog jag min hand över hennes hår innan jag pussade henne nätt i pannan.

" the hug "

När vi avslutade kramen kom jag på att Diellza fortfarande väntade i mitt rum.. hon måste ha tusen frågor.
- I'll be right back..
Elionora kollade på mig med en frågande blick och följde mig med blicken hela vägen till dörren.
Jag stängde tyst igen dörren bakom mig och trippade därefter tyst genom koridorren.
Jag skrattade lite åt mig själv, när jag insåg att jag försökte likna mission impossible.
När jag plötsligt stannade utanför min dörr dog skrattet ut och jag drog försiktigt ner handtaget.
Snabbt sköt jag upp dörren och fann Diellza ståendes framför min spegel, snacka om att vara självkär...
- Diellza..?
Sa jag men blev avbruten då Diellza sprang fram till mig och hängde sig runt min hals.
- Where have you been?
Innan jag hann svara var hennes läppar pressade emot mina. Jag puttade svagt bort henne och sa:
- Diellza, We have to talk.
Diellza kollade oförstående på mig ett tag, men drog sedan med mig till sängen.
- Lets talk.
Sa hon och flashade ett stort leénde.
- Well, I didn't want to hurt you or something like that.. but i'm inlove with Elionora, not you.
När jag sa det dog hennes leénde ut och hennes mun formade nu istället ett o.
Innan jag hade reagera drämde hon mig rakt i ansiktet och mitt huvud flög åt sidan.
Vilken träff hon fick in alltså.. Därefter reste hon sig kvickt upp och gick med bestämda steg ut ur mitt rum, med en hård duns smällde hon igen min dörr. Jag suckade tungt och la mig ner i sängen med händerna för ansiktet.
Ibland är tjejer bara för mycket!


" somethimes, they're just 2 much "

Elionoras perspektiv:

Jag kan inte fatta vad som precis har hänt.. Justin sa att han kände likadant för mig.. för mig, Elionora Braun..
Jag är ju ingen speciell.. inte speciellt snygg, inte speciellt snäll.. ingenting. Jag är bara simpla jag.
Att Justin vill ha mig kommer alltid framstå som en gåta för mig, men den gåtan är den bästa gåtan jag någonsin sagt.. bara tanken av att veta att han känner något för mig gör mig helt... GALEN!
När Justin lämnat rummet gav jag ifrån mig ett glädjetjut men kom genast på att han kunde höra så det blev ett mer glädjeskutt liknande. När jag hade lugnat mig lite drog jag fram mitt sångblock och en penna.
Ideérna var i full blom och analyserna jobbade på.. Jag bet lite på pennan innan jag skrev ner två meningar på mitt block.

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you


Jag sjöng det tyst för mig själv och fick direkt fortsättningen i huvudet.

I mention you when I say my prayers
I wrap you around all of my thoughts
Boy you're my temporary high


Efter ungefär en halv timme var sidan full.
En massa menningar som betydde så mycket för mig. Som gav mig så många bilder, så många känslor.
Allt jag kände var nerskrivet på ett papper.
Jag sprang fram till mitt piano som jag har i mitt rum, satt mig lugnt ner och drog ett drag över de blänkande tangenterna.
http://www.youtube.com/watch?v=N82VIli__zU
Tänk er denna.

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
...

Jag släppte tangenterna och greppade tag om pennan för att skriva klart den.

Tattoo your name across my heart so it will remain
Not even death can make us part
What kind of dream is this?

You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)

Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love's too good to be true
(Turn the lights on)

My guilty pleasure, I ain't going no where
Baby long as you're here I'll be floating on air
'Cause you're my

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I don't wanna wake up from you
(Turn the lights on)
Either way I don't wanna wake up from you
.

Jag prövade det också, därefter kollade jag stolt på papper och skulle just resa mig då jag hörde en hård smäll ifrån en dörr som smälldes igen. Shit, vad händer? Jag reste mig upp och gick fram till min dörr då jag blev bemött av..



Kommentera mera!
love u guys.!

Kommentarer
Postat av: Anonym

grymt bra!♥



//Ebba :D

2011-11-14 @ 20:57:08
Postat av: elena

super bra

2011-11-14 @ 21:59:26
Postat av: acb

grymt <3

2011-11-15 @ 21:29:50
Postat av: ida

Haha, rätt åt diellza den fittan ;)

asbra! mer! :D

2011-11-15 @ 22:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0