Do you remember me ? Kapitel 3

Zoés perspektiv:

Bilen stannade och jag kände hur nervös jag blev när jag såg på det STORA bruna tegelhuset. Jag blev väldigt chockad över hur stort huset Justin bodde i var men tyckte samtidigt att det såg väldigt mysigt ut, mänskligt lixom. Jag kom tillbaka till verkligheten när jag hörde mammas röst bakom bagageluckan.
- Hade du tänkt stå där hela dagen eller hade du tänkt hjälpa mig med resväskorna?, sa mamma lite ironiskt.
Min mamma är verkligen den bästa mamman man kan ha, hon låter mig göra det mesta jag vill men har endå mamma-rollen som alla behöver. Ibland när viträffar folk på stan frågar dom ofta om vi är systrar. Det kan vara kul ibland men ibland blir det lite "tjatigt" typ. Så jag skulle verkligen inte klara mig utan henne. När vi stod framme vid den stora svarta dörren hade mamma sin nya resväska som hon hade fått av mig i den ena handen och en blombukett i den andra. Ni förstår, min mamma säger alltid att man aldrig ska komma tomhänt till folk. Jag hade min resväska i ena handen och min mobil i andra. Jag skulle precis lägga ner min mobil i väskan när Justin öppnade dörren och Pattie kom gående bakom honom. När jag kollade upp såg jag Justins stora guldbruna ögon möta mina samtidigt som han gjorde sin hairflip så håret la sig rätt på pannan. Han var ju skitsnygg!
Justins hus, men tänk er brunt :)
Justins perspektiv:

Det ända jag kunde tänka på när jag såg Zoé var hur sexig hon hade blivit. Jag ville bara hoppa fram till henne och kyssa hennes röd/rosa läppar. Jag visste inte vad jag skulle säga men jag harklade mig och det ända jag fick fram var ett mesigt litet hej. Hon tog av sig sina hörlurar och sa hej tillbaka samtidigt som hon log lite. Mamma hoppade runt och dansade av glädje och jag kollade ner för jag kände hur jag började bli lite röd om kinderna. Va hon tvungen att vara så här pinsam nu när Zoé va här! Mamma hade längat jättemycket och såg så fram emot att Zoé och Dina skulle komma så det va därfor hon dansade och sånt. Vi gick in i hallen och dom tog av sig sina ytterkläder och sen gick vi på en liten rundtur i vårt hus. När vi kom till mitt rum  sa jag till mamma att vi skulle stanna så hon och Dina fortsatte. Jag hörde hur dom skrattade lite längre bort i korridoren. Zoé stod vid mitt skrivbord och började fnittra när hon kollade på ett foto som var på mig och henne när vi badade när vi va små.
- Denna dagen kommer jag ihåg som om det var igår, sa hon.
Vi började snacka lite om den dagen då vi var små och badade i en liten uppblåsbar pool. Vi pratade med varandra som om vi hade haft kontakt hela tiden. Inget kändes konstigt med Zoé, hon var fortfarande samma gamla roliga, snälla och omtänksamma Zoé.

Kommentarer
Postat av: Runezahra

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2011-08-23 @ 10:49:47
URL: http://runezahra.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0