Do you remember me ? Kapitel 1

Tänk dig att du heter Zoé och är 15 år gammal och är gammal barndomsvän till Justin Bieber men ni har inte haft kontakt på över 9 år. Din bästa vän Emilia tog självmord för ca ett halvår sen.
så här ser zoé ut
Zoé perspektiv:
Mammas ansikte dyker upp på mobilskärmen och en konstig ringsignal börjar spela.
- Hej mamma, börjar jag
- Hej hjärtat! Vi ska till Pattie och Justin din gamla barndomsvän ikväll, fortsatte hon
- Jaha.... men jag hade ju andra planer, emn okej då. sa jag smått besviket, men jag jade ändå saknat justinvi hade inte träffats sen vi var 6 år då vi började i olika skolor.
- ja,okej men vi hörs sen när du kommit hem gumman, älskar dig. sa min mamma och la på så jag inte han säga detsamma.
Nu var jag ju tvungen att säga till mina vänner att jag inte kunde följa med till stranden som vi har som en tadition varie gång när skolan är slut och ett varmt härligt sommarlov väntar på oss. Det va lite trisst att det skulle bli så här men roligt för jag skulle få träffa Justin och umgås med honom, och sen så kanske han ville att följa med till stranden där mina kompisar skulle vara långt in på natten.
Justin perspektiv:
Jag sitter och pliknar på mitt piano till min nästa singel. Medans jag hör min mamma komma upprusande för trappan och slänger upp min dörr och skriker:
- DINA OCH ZOÉ kommer över ikväll och dom ska äta och sova här efetrsom dom bor så långt bort.
- Ja det va ju ett BRA tag sedan vi träffade dom... 
Undra hur dom har det, sa jag medans mamma sakta gick ut ifrån rummet.
- Mh, och när du är klar med plinkadet på pianot kan du ta och städa ditt så kallade rum, Zoé ska ju sova här och det kan inte se ut som en svinstia då.
När mamma hade lämnat rummet kollade jag ut genom fönstret och tänkte på Zoé, hon som alltid gjorde mig glad. Sen började hon på en skola och jag på en annan, jag blev känd och minnet av henne gled sakta bort.
Nu när jag tänkte efter saknade jag henne, undra hur hon ser ut.
Hon kanske har blivit värsta snyggingen, mina tankar avbröts när mamma skrek på mig att jag skulle börja städa.


första kapitlett, vad tyckte ni?
komentera :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0