do you rememeber me? kapitel 78

Jag grät i flera timmar kändes det som, när tårarna var slut bestämde jag mig för att förklara för Zoé även fast hon inte tänker lyssna..


Jag gick ut till altanen men stannade upp när jag såg att Dina gick fram till henne, jag ställde mig bakom en gardin så dom inte såg mig, jag ansträngde mig för att höra vad dom sa..
- hur är det älskling?
Sa Dina.
- Skit mamma, jag vet inte vad jag ska göra.
Jag hörde hur Dina suckade och jag kände en otrolig smärta i mitt bröst. Allt är mitt fel.
Jag bakade med sakta steg bakåt, plötslig kände jag hur något trillade och det gick isönder..
FUCK!
Nästan skrek jag.
Både Zoé och Dina kom inspringandes..
Jag kollade orolig på dom

Zoé suckade och gick tillbaka till sin plats och Dina började plocka upp glasskärvorna som låg på golvet.
Jag satt mig på huk och började hjälpa till.
När allt var borta och rent så väckte jag mamma och sedan gick vi ned och åt frukost.
Under frukosten var det en väldigt obehaglig tystnad.. men som tur var så avbröt mamma det.
- Zoé?
Zoés vackra ansikte lyftes ifrån tallriken och hon kollade frågande på mamma.
- Ja?
- Vad ska vi hitta på idag ?
Zoé skrattade till lite och jag smälte, hon är så vacker.

- Jag vet inte faktiskt, vad vill du?
Svarade hon.
Jag satt fortfarande och stirrade på henne.

Mamma tänkte att tag och svarade sedan:
- Vi kan gå ut och äta sen kan vi gå på discotek.
Ja saken med Kroatien är att alla festar tillsammans, ung som gammal.
Zoé sken upp vilket jag också gjorde. PERFEKT.
Vi åt upp frukosten och sedan stack vi till stranden för att sola och bada.
Zoé gick upp på sitt rum, mamma på sitt, Dina sitt och jag på mitt..
eller mitt nya.
Jag letade fram ett par badshorts och bytte sedan om,

När jag var klar gick jag ned och väntade på dom andra.
Zoé kom ned ganska snabbt. Hon var snyggare än något annat.

Hon kollade snabbt upp på mig och sedan ned i marken.
Hon satt sig på en stol ganska långt ifrån mig, nu är tillfället kommet!
Jag tog ett djupt andetag och sa sedan:
- Zoé?
Hon kollade upp och sedan sa hon:
- Ja ?
Lite norchalant.
- Du måste låta mig förklara.
Zoé kollade på mig med en blick som jag inte gillade..
Jag blev nästan lite rädd av den..
- Justin, jag är inte redo än..
- Men Zoé du behöver inte vara redo.
- Jo Justin, det är precis det jag behöver.
Sedan lämnade hon rummet..
Mamma och Dina kom ned precis när Zoé hade gått..
Jag suckade tungt och satt mig ned i soffan.

Jag kollade ned och kände hur tårarna brände på ögonlocken.
Mamma och Dina kom fram till mig och satt sig vid varsin sida om mig.
Jag kollade upp på dom båda och sedan ned igen.
Sedan sa mamma:
- Komigen nu älskling, vi sticker till stranden.
Jag nickade och reste mig upp och sedan stack vi..
Zoé kollade inte på mig en enda gång... fan justin.


Kommentarer
Postat av: hello

hoppas hon kommer förlåta honom!!!

2011-06-13 @ 17:17:31
Postat av: Gabbi

aweezome men hon borde snart låta honom förklara sig kanske inte förlåta men åtminstone låta han snacka =)

2011-06-13 @ 17:48:33
Postat av: Anonym

fortsätt skriv ! :D

2011-06-14 @ 15:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0