do you remember me? kapitel 87


Jag gick med tunga steg hemåt och tänkte, som alltid...
På ett sätt känns det som att gud straffar mig.. men för vad vet jag inte?
han har tagit ifrån mig allt, förutom mamma och Pattie...
Mitt i mitt tänkande stannade det en bil brevid mig...
Jag såg inte vem som satt i den för det var så mörkt. Jag började gå snabbare och bilen började köra brevid mig..
Jag insåg till slut att det inte var lönt att springa.. Jag gick fram till bilen och personen som satt i rullade ned fönstret...

Justins perspektiv:
Jag körde i minst en timme och letade efter henne, som tur var så fanns det inga fans ute, för jag hade inte klarat att vara trevlig mot dom nu..
Jag körde och körde i förväntan att hitta henne, men misslyckades..
Efter ungefär en timme körde jag hem, sjukt panikslagen, skuldkänslor hade jag också för den delen..
När jag kom hem parkerade jag bilen och sprang sedan in, när jag kom in stod mamma i köket med en kopp te.
Hon såg väldigt lugnt ut.. Hon gick med sakta steg mot mig och log..
- Mamma vad är det, varför är du inte orolig..
- Men älskling, dom har hittat henne, visste du inte det?
Sa mamma och kramade om mig..
- Vem har hittat henne?!

Zoés perspektiv:
Jag kollade på mannen och han sa:
- dobiti u automobilu ( hoppa in i bilen )
Min panik avvek när jag hörde rösten, jag kände igen den direkt..
- DEDA!!! ( MORFAR!!! )
Skrek jag och kramade om honom det hårdaste jag kunde.
Han skrattade och sa:
- Ja sam bio tako zabrinut.
što je moj mali prinssesa?( jag har varit så orolig.
hur är det min lilla prinssesa? )
Jag log och svarade:
- Osjećam pradjed,
Nedostaje mi samo Emilia (jag mår bra morfar,
jag saknar bara Emilia)
Deda nickade och startade sedan motorn,
- Baka je napravio hranu.
Ona čeka kod kuće
( mormor har gjort mat.
hon väntar där hemma )
Jag log och märkte nu att jag var jättehungrig..
När vi äntligen var framme hos baka&deda så sprang jag in.
Jag öppnade dörren och där stod baka.
Hon gick mot mig och gav mig världens största kram..
- moj anđeo.
ali, nemam odjeću na vas. ( min ängel.
men du har jag inga kläder på dig. )
Jag kollade ned och insåg då att jag bara hade bikini på mig,
baka drog med mig upp på mitt rum och gick in med mig i duschen, jag la mig ned i badkaret och mormor spolade varmt vatten över mig..
- tako dragi,
reći( så älskling, berätta )
Jag förstod direkt och berättade allt för baka..
Jag älskar verkligen baka&deda.. dom är helt underbara.
Efter ett tag gick jag upp och baka virade in mig i en stor handduk.
Hon gick in på mitt rum och tog fram kläder och kom sedan tillbaka och gav mig allt.

Jag tackade och tog på mig sedan satt jag mig framför speglen och baka började kamma mitt hår..
hon gjorde alltid det... när hon hade kammat igenom allt gjorde hon en inbakad fläta.

När vi var helt klara så gick vi ned, deda hade dukat framför TV:n och vi alla satt oss ned och kollade på en kroatisk film och åt bakas goda mat, den godaste maten som finns, helt klart!
Jag hade faktiskt inte tänkt på Justin enda sedan jag kom hit.. vilket var jätteskönt.
När vi hade ätit upp så gick jag upp på mitt rum..
ja baka&deda har jättestort hus och ja jag har ett rum hos dom..
Jag la mig i sängen och tog upp min mobil, jag raderade alla missade samtal och sedan kollade jag igen alla smsen ifrån mamma och Pattie..
Det stod mest vart är du och sådant. Jag raderade alla, jag kollade på mobilen och där stod nytt sms ifrån " justinälskling " Jag öppnade det första smset..
" Zoé, jag är jätteledsen, snälla bara kom hem så vi kan snacka.. "
Det stod i stort sätt samma i alla smsen, jag raderade alla och ringde sedan mamma.
- Hej älskling..
- Hej mamma, jag är hos baka&deda så du vet...
- Ja älskling jag vet, baka skickade ut deda direkt när hon hörde det..
Jag log lite vid tanken av att någon saknade mig..
- Ja, men jag sover här och så.. men vi hörs imorgon.. puss älskar dig..
- älskar dig med hjärtat.. puss..
Jag klickade på avsluta knappen och la sedan ned mobilen.
Jag suckade och kröp sedan under täcket.. tätt därefter somnade jag...

Justins perspektiv:
- Deda...
Sa mamma.
Ja, vi kallar dom för deda&baka...
Jag andades ut och sa sedan:
- Men hur..?
Jag hann inte säga mera för då sa mamma:
- Dina ringde baka och så skickade hon ut deda direkt.. så Zoé sover där inatt..
Jag nickade och sa sedan:
- Mamma?
- Ja?
Sa hon och kollade med sitt snälla mamma ansikte..
- Det idag.. jag har aldrig sätt dig så innan ..
Sa jag och kollade ned..

Mamma suckade och sa:
- Jag vet älskling, förlåt... men jag blir bara så besviken på dig.. för Justin du kan inte hålla på såhär.. du får ta och bestämma dig..
Jag visste att mamma hade rätt..
- Jag vet..
Jag gick sedan fram till mamma och kramade om henne.

Jag pussade henne i pannan och gick sedan upp på mitt rum..
mitt egna inte Zoés..
Jag gick in på twitter, jag följde några fans, retweetade några och sådant, sedan skrev jag:
" even do I don't show it, i love you more then u can imagine "
Jag låste min mobil och la den sedan på sängbordet.
Jag kröp under täcket och somnade strax efter det.
Nästa morgon vaknade jag av att mamma skakade om mig..
Jag öppnade ögonen och såg mammas vackra ansikte..
Hon log och jag log tillbaka..
- Godmorgon min ängel..
Sa hon och pussade mig i pannan.
- Godmorgon världens vackraste människa..
Mamma log och jag skrattade.. jag visste att mamma älskade när jag sa att hon var vacker.

Jag reste mig sedan ur sängen och gick på toa..
Undra vad som händer idag...

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jätte bra !! :)

2011-06-22 @ 14:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0