Do you remember me? Kapitel 85

Sedan tog jag en till bild och satt den som bakgrundsbild eftersom den gamla bakgrundsbilden var helt gammal nu, men den var såklart också på Zoé... När jag hade stoppade ned min mobil i fickan så satt jag och kollade på Zoé ett tag och sedan bestämde jag mig för att gå och lägga mig, men hur ska jag göra med Zoé?


Jag drog av henne filten som jag hade lagt över henne och tog sedan upp henne i min famn, hon mumlade något oförståttbart och jag skrattade lite.
Jag gick upp för trappan och in på Zoés rum, jag tog med henne in på toaletten och satt henne i mitt knä på toaletten, jag tog hennes tandborste och började borsta hennes tänder.
- spotta Zoé.
Sa jag och Zoé lutade sig över vasken och spottade, sedan tog jag en pad med sminkborttagningsmedel och började gnugga bort hennes smink... ja jag vet hur man gör.. jag växte ju upp med min mamma helt ensam, klart jag vet..När allt hennes smink var borta så bar jag henne in på hennes rum, jag la henne på sängen och hämtade sedan ett par troser och en sovtröja, jag gick tillbaka till henne och drog av hennes tröja, jag satt på henne sovtröjan och knäppte sedan upp hennes BH, jag drog av hennes shorts och hennes nylonstrumpor och sist hennes troser, sedan satt jag på hennes nya och la henne sedan ned i sängen, hon sover verkligen som en stock!
När jag var halvväg ut så vände jag mig om och kollade på henne en sista gång innan jag tänkte lämna rummet, men plötsligt började Zoé hosta väldigt mycket, och jag vet att hon har astma, jag sprang fram till sängen och såg att hon hämtade efter andan, jag fick panik och sprang runt i rummet och letade efter hennes medecin, jag letade i skrivbordslådan, nattduksbordet och hittade den tillslut i en väska.

Jag sprang fram till Zoé och reste henne så hon låg mot mig famn, jag gav henne medicinen och hon tog den, jag höll fortfarande om henne och sedan hörde jag hur hennes andetag blev jämnare och djupare.. jag andades ut och kollade ned på henne, hennes ögon var stängda och hon var så vacker... jag kollade på henne ett tag och la sedan ned henne i sängen igen, Jag reste mig sakta för att inte väcka henne, men jag misslyckades eftersom hon grep tag i mitt byxben och sa..
- Stanna..
Jag log och drog av mig tröjan och sedan byxorna så jag bara hade kalsonger.

Jag kröp sedan under täcket och la mig nära Zoé, hon låg med ryggen mot mig och jag la min arm under hennes huvud och den andra handen vid hennes midja.. sedan pussade jag henne på axlen och somnade tätt efter det.
Jag har verkligen saknat stunderna med Zoé.. verkligen!

Jag vaknade av att solen sen i mina ögon, jag blinkade lite för att kunna se något, jag kollade upp och såg att Zoé satt med världens största smile och kollade på mig, hon pussade mig på kinden och sa:
- Godmorgon världens sötaste kille...
Jag log.. är jag i himlen?
- Gormorgon världens vackraste tjej..
Jag såg att Zoé blev generad och jag log lite stolt.
- Ja ehmm.. du?
Sa Zoé och kollade seriöst på mig..
Jag blev lite orolig nu..
- Ja ?
- Tack för allting igår.. du är verkligen underbar, och det mellan oss?
jag har tänkt och..
Jag blev väldigt nervös nu, tänk så vill hon inte ha mig..
- Såå?
Sa jag lite otåligt..
- Jag...

Zoés perspektiv:
Igårkväll så hjälpte Justin mig med allting, han var verkligen underbar...
När jag vaknade imorse så låg han brevid mig och höll om mig, hur hade han hamnat här?
Jag tänkte efter ett tag och kom sedan på att jag hade bett honom att stannna.
Jag satt och kollade på honom ett tag, men avbröts när han vaknade..
Han kollade på mig och jag log det största jag kunde.

Jag lutade mig fram och pussade han på kinden, Justin sken upp som en sol direkt!

- Godmorgon världens sötaste kille...
Sa jag och kollade på Justin, han log och viskade något för sig själv som jag inte hörde.
- Gormorgon världens vackraste tjej..
Sa Justin och log, jag kände hur det började hetta till på kinderna, tycker han verkligen att jag är vackrast?
Helt plötsligt påminndes jag om att jag och Justin inte hade rätt ut allt. Min minn ändrades till seriös och man såg att Justin blev lite orolig.
- Ja ehmm.. du?
Sa jag och kollade väldigt seriöst på Justin..
Man såg att Justin blev ännu mer orolig nu..
- Ja ?
Svarade han lite skakigt.
- Tack för allting igår.. du är verkligen underbar, och det mellan oss?
jag har tänkt och.
Jag kände hur jag blev väldigt nervös nu och såg att Justins ansiktsuttryck ändrades ifrån oroligt till ledset.

- Såå?
Sa Justin lite otåligt och jag fick panik..
- Jag...
Jag hämtade efter andan och man såg att Justin bara blev mer och mer orolig/ledsen.
- Jag ..
Jag kollade rakt in i justins ögon och sa sedan:
- Jag vill försöka igen.. för ja-g.. jag älskar dig också...
Jag kollade honom rakt i ögonen och jag såg hur hans ögon fylldes av glädje..

Han kastade sig över mig och skrek:
- Tack Zoé, du är bäst!!
Jag skrattade och sa:
- Jag vet..
Jag log lite sådär stolt och Justin bara skakade på huvudet, jag började skratta och han la sig över mig och kysste mig som aldrig förr...
Jag måste vara den lyckligaste tjejen på jorden....

minst 10 komentarer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeerrraaa!!!!!:D

2011-06-19 @ 12:24:38
Postat av: Anonym

bra skrivet ;D

2011-06-19 @ 14:02:58
Postat av: Anonym

Nu är det bara att lägga in , jag vill läsa mer !!

2011-06-19 @ 17:21:41
Postat av: Anonym

mer

2011-06-19 @ 18:54:22
Postat av: Anonym

så bra!!!

2011-06-19 @ 19:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0