do you remember me? Kapitel 79

Jag kollade ned och kände hur tårarna brände på ögonlocken.
Mamma och Dina kom fram till mig och satt sig vid varsin sida om mig.
Jag kollade upp på dom båda och sedan ned igen.
Sedan sa mamma:
- Komigen nu älskling, vi sticker till stranden.
Jag nickade och reste mig upp och sedan stack vi..
Zoé kollade inte på mig en enda gång... fan justin.



Zoés perpektiv:
(När jag var i poolen simmade jag lite och sedan gick jag upp och la mig och solade igen..
Jag somnade nog i solen för jag vaknade av att någon drog sin hand på mig kind, det var..
)

Det var mamma, jag öppnade ögonen snabbt och hon log.
- hur är det älskling?
Sa mamma
- Skit mamma, jag vet inte vad jag ska göra.
Svarade jag, mamma kollade oroligt på mig och plötslig hördes ett krash!
Jag flög upp ur solstolen, mamma och jag sprang sedan in i köket.
Där stod Justin och kollade oroligt på oss.. fan han har hört allting..
Jag kanske ska låta han förklara? jag behöver ju inte förlåta? han kanske har något vettigt att säga...
Jag suckade och gick sedan tillbaka till min solstol.
Efter ungefär en halvtimme var frukosten klar. Vi alla satt oss ned och åt.
Det var en konstig tystnad.. obehaglig..
Men såklart räddade Pattie situationen och sa:
Zoé?
Jag lyfte min blick ifrån tallriken och kollade frågande på Pattie.
- Ja?
- Vad ska vi hitta på idag ?
Jag skrattade till lite och märkte då att justin riktigt stirrade på mig...
- Jag vet inte faktiskt, vad vill du?
Svarade jag.
Justin satt fortfarande och råstirrade på mig och jag började känna mig obekväm..
Pattie tänkte att tag och svarade sedan:
- Vi kan gå ut och äta sen kan vi gå på discotek.
Här i Kroatien festar alla åldrar tillsammans, det är faktiskt riktigt kul!
Jag sken upp, fan vad kul!
Vi åt upp frukosten och sedan stack vi till stranden för att sola och bada.
Jag gick upp på mitt rum för att byta till bikini.
Jag letade ett tag med sen hittade jag den perfekta.

Jag kollade mig en sista gång i speglen och tog sedan mina solglasögonen och gick ned.
Där nere satt Justin.. såklart!
fuck.. Jag låtsades som han inte fanns, även fast min kropp bara ville springa fram till honom och kyssa ihjäl honom. Jag satt mig på en stol ganska långt ifrån honom.
Jag kollade upp snabbt och insåg att han tänkte säga något. Jag spände hela kroppen för att vara förbered på vad som skulle komma... snygg var han också! 

Jag hörde hur han tog ett djupt andetag och sedan kom det:
- Zoé?
Jag kollade upp och sa sedan:
- Ja ?
Lite norchalant för att han inte skulle förstå vad jag egentligen kände.
- Du måste låta mig förklara.
Det gjorde ont i mig att höra han säga det... allt var så perfekt innan ju.
- Justin, jag är inte redo än..
- Men Zoé du behöver inte vara redo.
- Jo Justin, det är precis det jag behöver.
Jag klarade inte mer, så jag gick därifrån.
Jag visste att han hade rätt.. jag behöver inte vara redo.. men jag vet inte hur jag ska bete mig..
En stund efter att jag hade gått ut kom mamma, Pattie och Justin ut.
Det såg ut som att Justin hade gråtit. Vu började gå mot stranden, under en fullständig tystnad.
När vi äntligen var framme på stranden så la jag mig ned på min handduk..
Blundade och somnade som alltid...
Jag drömde om att Catlin hade kommit hit... Fan vad skönt det hade varit.
Vi har bara varit här i typ 1 och en halv vecka...
Jag blev väckt av att mamma väckte mig och frågade om jag ville ta ett dopp, jag tackade såklart ja, jag älskar att bada.
Jag och mamma sprang in i vattnet och hade det väldigt trevligt.
Jag kan alltid ha kul med min mamma! Efter ungefär 3 timmar stack vi hem för att fixa oss.
När vi kom hem skulle tydligen mamma och Pattie iväg och värken jag eller Justin fick hänga med? konstigt?
När dom hade lämnat huset gick jag ut och satt mig på altanen, och efter ungefär en timme kom justin..

Han hade med sig en dricka och lite chips och dippa.
Han var tydligen redan klar... och fin var han.
Jag andades tungt för att inte få panik. Han satt sig ned brevid mig och sedan sa han:
- Zoé bara låt mig förklara...
Jag vände mig om så jag satt mot honom och sa sedan:
- Ja... jag måste väl göra det...
Sedan tog Justin ett andetag och sa sedan:
-

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan inte sluta så !!! ;)

2011-06-14 @ 15:58:19
Postat av: Anonym

OMG!!!

meeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-06-14 @ 17:43:16
Postat av: Gabbi

oooooo så spännande måste veta NU vad han säger :D

2011-06-14 @ 17:47:14
Postat av: Anonym

M E E E E E E E E E E E E E E E E E R ! ! ! ! ! ! ! ! !

2011-06-14 @ 19:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0