do you remember me ? kapitel 88

Jag reste mig sedan ur sängen och gick på toa..
Undra vad som händer idag...


När jag kom ned var frukosten redan klar, jag satt mig på min vanliga plats, allt känns så tomt utan Zoé.
undra vad hon gör just nu?
Efter frukosten gick jag upp mitt rum, jag kände inte för att hänga med till stranden.. verkligen inte.
Jag fick världens ideé.
Jag sprang in i duschen, där stod jag i ungefär en halvtimme, sedan torkade jag mig och klädde på mig:

Sedan sprang jag ut till min bil och körde sedan iväg..

Detta kommer bli perfekt.

Zoés perspektiv:
Jag vaknade av att solen sken i mina ögon.
Jag reste mig upp och gick ned där baka stod och gjorde pannkakor..
Jag gick fram till henne och pussade henne på kinden och sedan gick jag in i vardagsrummet där deda satt, jag pussade honom på kinden och satt mig sedan ned, efter ett tag kom baka in med ett stort fatt pannkakor..
Jag åt typ 20 pannkakor, sedan sprang jag upp och slängde mig i duschen.
Jag rakade mig och sådant, sedan torkade jag mig och till slut smörjde jag in mig i babyolja.
Jag tog sedan på mig:

Sedan gick jag ned och sa hejdå till baka&deda och gick sedan hem.
När jag kom hem var ingen hemma.. jag gick upp på mitt rum, jag kollade runt i rummet och såg att min gitarr låg där.. samt mitt piano som stod i ett hörn.. ja jag sjunger... jag älskar att sjunga, även om jag suger..
Jag satt mig på piano stolen och la mina händer på tangenterna.
Jag började spela, jag kan spela både piano och gitarr..
http://www.youtube.com/watch?v=UdOR5rw6IPU&feature=related
Skit i att hon snackar och sånt, bara låten och såå..
Jag älskar den låten, den påminner mig om tatti, jag och han spelade och sjöng den alltid när jag var yngre, det är han som har lärt mig att spela piano och gitarr.
När låten var slut hörde jag en röst säga..
- wow...
Jag vände mig om direkt och såg att Justin stod där..
Jag kollade ned och sa:
- Justin vad vill du?
Han gick mot mig..
- Zoé varför har du inte sagt att du kunde sjunga så.
Jag suckade..
- Det var inte det jag frågade..
Justin stannade upp och fick en väldigt kall blick.

- Zoé, snälla... jag vet att jag gjorde fel, men det är med dig jag vill vara.
Zoé suckade..
- Verkligen..
viskade hon.. det var nog inte meningen att jag skulle höra det..
- Zoé det vill jag verkligen!
Zoé kollade upp och sa:
- Bevisa det då!
Sedan puttade jag ut honom ifrån mitt rum och stängde dörren rakt i ansiktet på Justin.
Jag hörde hur han stod utanför dörren och lyssnade. 
Jag sket i det och började spela http://www.youtube.com/watch?v=ZJ_40QzufYU&feature=related
Jag hörde hur Justin satt sig ned mot dörren, 

Justins perspektiv:
Jag åkte upp till stan, jag stannade på ett köpcenter..
Såklart var det fullsmokat med fans, jag skrev tusen autografer och tog tusen foton, jag fixade det som behövdes och sedan åkte jag till nästa ställe för att fixa allt. När jag äntligen var klar så åkte jag hem, när jag låste upp dörren så hörde jag en underbar röst, jag följde den och stannade upp i Zoés dörröppning, hon satt vid sitt piano och sjöng hallelulja. Jag bara stod där och lyssnade på henne, jag visste inte att hon kunde sjunga så bra?
varför har hon aldrig sagt det?
När låten var slut gick jag in och sa:
- wow..
Zoé vände sig om direkt,hon kollade ned och sa:
- Justin vad vill du?
Jag gick mot henne..
- Zoé varför har du inte sagt att du kunde sjunga så.
Zoé suckade..
- Det var inte det jag frågade..
- Zoé, snälla... jag vet att jag gjorde fel, men det är med dig jag vill vara.
Zoé suckade..
- Verkligen..
viskade hon.. det var nog inte meningen att jag skulle höra det..
- Zoé det vill jag verkligen!
Zoé kollade upp och sa:
- Bevisa det då!
Sedan puttade hon ut mig ur rummet och stängde sedan dörren i ansiktet på mig..
Jag suckade och satte örat mot dörren och lyssnade.
Efter ett tag började hon spela en annan låt, Jag satt mig ned mot dörren, jag fick tårar i ögonen, hon sjunger verkligen som en gud.
Jag lutade huvudet bak och lyssnade på henne underbara röst.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

älskar denna novellen! :D

2011-06-23 @ 14:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0