do you remember me? kapitel 97

När vi väl satt vid bordet alla fyra så började vi snacka med varandra och tänka över på vad vi skulle hitta på en varm skön sommardag, som denna onsdagen... Vi konstaterade rätt snabbt att vi skulle ta och hyra en segelbåt och åka runt lite på havet samt ta det lugnt på båten och sedan gå på resturang nere i hamnen på kvällen när vi kom tillbaka...
Justins perspektiv:
Det var länge sedan vi alla satt vid köksbordet och snackade,skrattade och va som en familj..
När vi bestämde oss för vilken båt vi skulle hyra så lossade vi båten och åkte sedan iväg, hela hamnen var full med fans, alla skrek och jag trodde att jag skulle bli galen! hur orkar dom?!
Jag gick längst fram på båten för att lägga mig ned och sola.

Därefter kom Zoé, hon ställde sig vid räcket och kollade på mig...
- älskling?
- Ja vad är det hjärtat?
Svarade jag nyfiket..
Zoé kollade rakt fram emot havet, hon är så vacker.
- Min mens har inte kommit än..
Jag hoppade över ett andetag och sa sedan:
- men det kanske bara är försenad?
Zoé vände sig emot mig och sa:
- men det är aldrig försenad...
Jag fick lite smått panik nu...
- Den kommer nog snart ska du se..
Sa jag och reste mig upp..

Zoé kollade fortfarande ut emot havet...
Helt plötsligt kom ryckningarna i benet tillbaka..
Jag vek mig av smärta och Zoé kollade på mig panikslagen...
- justin älskling! vad är det!?
- min...mina be-ben!
Fick jag fram, jag kände hur smärtan bara blev värre och värre och nu började det rycka i hela kroppen...
Jag fick panik och sedan blev allt bara svart!

Zoés perspektiv:
Vi hyrde en båt och körde sedan ut på det blåa vackra havet..
men det är en sak som besvärar mig..
min mens har inte kommit än, den brukar alltid hålla datumet..
Jag gick fram till Justins som låg och solade, när jag kom satte han sig upp..
- älskling?
Sa jag ganska lågt.
- Ja vad är det hjärtat?
Svarade Justin nyfiket..
Jag vände min blick fram så jag kollade rakt fram emot havet.
- Min mens har inte kommit än..
Sa jag.
Jag hörde hur Justin hoppade över ett andetag, det gjorde mig ännu mera orolig.
- men det kanske bara är försenad?
Sa Justin, jag vände mig emot honom och sa:
- men det är aldrig försenad...
Jag såg hur Justin fick lite smått panik vilket gjorde att jag också fick panik..
- Den kommer nog snart ska du se..
Sa Justin och reste sig upp..
Jag vände mitt ansikte mot honom och log...
Han flashade sitt vackra leénde.
Helt plötsligt så vek Justin sig av smärta...
Jag kollade frågande på honom och han såg ut att lida väldigt mycket.
- justin älskling! vad är det!?
Nästan skrek jag.
- min...mina be-ben!
Fick han fram, jag såg hur hela hans kropp börjae ryka till, juste! han sa ju det till mig innan.
Jag visste inte vad jag skulle göra och i nästa sekund låg Justin på båtsgolvet, helt livlös...
Jag kände hur paniken slog mig och jag bara stod helt stilla och kollade på honom.
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Skrek jag, jag satt mig på huk brevid honom och började skaka om honom, han låg fortfarande likadant..
helt livlös, mina tårar började rulla ned för mina kinder. Pattie och mamma kom rusande fram...
- OMG! JUSTTTTTTTTTTIN!!
Skrek Pattie.
- VAD HAR HÄNT ZOÉ!?
Skrek mamma härdan efter....
- ja-jag.... jag ve-vet in..te
Sa jag som fortfarande var i chocktillstånd.. jag visste inte vad jag skulle göra.
- ZOÉ TA MOBILEN OCH RING AMBULANSEN !!
skrek mamma på mig..
jag skyndade mig ner i hytten på båten och ringde 911
det första jag hörde var en kvinnlig röst som var väldigt lugn och frågade vad det var som hade hänt..
- Min kille ligger här på båten och har fått en massa ryck i kroppen, och han är medvetslös nu, skynda er vi vet inte vad vi ska göra....
skrek jag panikslaget till kvinnan i telefonen.
sen fortsatte hon att undra var vi var någon stans:
- vi är i den stora hamnen, bland båtarna.. men kan ni skynda er snälla..
Fortsatte jag
så sa hon sedan att hon hade skickat ut en bil som skulle komma och hjälpa oss..
- tack så mycket.
Sa jag och la på, sedan sprang jag upp till dom andra som försökte få liv i Justin,
- Zoé spring upp vid vägen och stå där om ambulansen skulle komma så dom ser var vi är någonstans..
Jag hoppade av båten och började springa på bryggan, jag kom upp till alla fans som stog där
- ZOÉ !!
- VARFÖR E DU INTE MED JUSTIN !!
- VAR SKA DU ?!
- VAD ÄR DET SOM HAR HÄNT ??!!
- ZOÉ KAN DU SVARA ??!!
började alla fans att skrika,
det ända jag fick fram va:
- akta er ambulansen ska komma , akta er det handlar om liv och död !!!
sedan började jag putta undan fansen nätt...
Jag hörde ambulansen komma en liten bit bort, jag hörde hur den kom närmre,

när dom var framme sprang en man ut.
- följ efter.
Sa jag och sprang sedan tillbaka till båten. Mannen följde efter mig, 
- Vad är det som har hänt?
Sa mannen 
Pattie och mamma visste inte vad dom skulle säga för att dom va ju inte med när det hände så alla kollade på mig..
- jag vet inte riktigt hur det började men, jag såg att Justin vek sig av smärta och sedan började det rycka i hela hans kropp, han har klagat på det innan men jag trodde inte det var något allvarligt. Snälla hjälp honom han är mitt liv, sa jag samtidigt som jag grät.
- tack, vi tar med honom in på sjukhuset och så får doktorn undersöka honom mer och se om det är något allvarligt.
- okej tack så mycket, Zoé åk du med i ambulansen så kommer jag och Pattie i den andra bilen sen.
sa mamma och puttade mig bort mot ambulansen...

För nästa kapitel så ska vi ha 11 kommentarer !!! kram

Kommentarer
Postat av: lizziie

meeeeeer! <333

2011-07-11 @ 20:26:39
URL: http://bieberinmylife.blogg.se/
Postat av: Sandra

MERRR NUUU<3

2011-07-11 @ 22:04:02
Postat av: Louisa

Meeeer

2011-07-11 @ 23:22:49
Postat av: Louisa

MEEEEEEEER

2011-07-11 @ 23:23:15
Postat av: Louisa

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

2011-07-11 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0