Do you remember me ? kapitel 96

-God morgon min solstråle, sa min mamma , med en sådan röst som man blir så glad över..
-God morgon mamma, sovit gott? frågade jag tillbaka
-Jadå, jag kan inte klagga, sa hon och skrattade lite smått för sig själv, och fortsatte med det hon nu höll på med, som jag inte kunde tolka vad det va..
-Mamma varför gör du så mycket vässen ifrån dig ? klockan e ju bara halv 11 på förmiddagen, sa jag till henne
-Ja men gumman du vet ju att om jag inte kan sova så gillar jag ju att lagga mat och sysselsätta mig själv, fortsatte hon.
Jag orkade inte bry mig om mamma just nu... så jag började gå sakta mott vardagsrummet och tänkte att jag skulle kolla på tv en stund men när jag kommer in där så ser jag.....


Justins perspektiv:
Allt blev så perfekt till slut på kvällen, jag höll om Zoé och vi kollade på en jätte jätte bra film, och nu vet jag att jag kan klara av vad som helst bara jag har Zoé vid min sida...
Jag märkte att Zoé började snarka och andas tyngre och sedan konstaterade jag att hon hade sommnat, jag skrattade lite tyst för mig själv...  det tog inte så lång tid för mig att somna iheller.  jag vaknade av något konstigt ryck i mitt ben, det ville inte sluta utan det bara fortsatte att rycka till hela tiden... jag gick upp ifrån sängen, sträckte på mig, men det slutade inte.. jag gick ner till nedan vånigen och gick runt lite för att se om det skulle bli bättre men det blev det inte. Jag gick försiktigt upp igen och väkte mamma. Jag bad henne följa med mig ner, så vi kunde snacka utan att dom andra skulle bli störda.
-Mamma jag vet inte vad det är som har hänt men mitt ben bara rycker till hela tiden
Sa jag och vikade på mitt ben, mamma kollade på mig med en konstigt blick.
- jag vet inte vad det kan vara, du har inte ont i det eller något sånt ?
Fortsatte mamma
-Jag vet inte, det gör ont sen så släpper det och så håller det på hela tiden..
Sa jag till mamma
Mamma kollade på mig lite fundersamt, ska jag tolka det som något bra eller dåligt ?
Sedan började mamma:
-Gubben vi gör så här, du lägger dig i soffan och försöker somna om igen, så sätter jag mig i fortöljen tills du somnat, okej?
-Ja okej, men varför kan jag inte sova uppe hos Zoé ?
Frågade jag mamma
-För om det skulle bli värre så e det ju synd om du råkar väcka henne.
Sa mamma och klappade mig i pannan och pussade mig sedan på kinden..
Jag la mig ner i soffan och lyckades somna rätt så fort, mitt ben ryckte från och till. Det var rätt jobbigt, men jag somnade, och sov rätt bra...

Zoés perspektiv:
Det var Justin som låg konstigt i soffan

och Pattie i fortöljen... Jag gick tillbaka in i köket och frågade mamma:
-Varför ligger Jusitn och Pattie i vardagsrummet ?
-Jag vet faktiskt inte, vi kan gå in och se om vi kan få något tecken på att dom lever,
Sa mamma på ett lite skämtakigt sätt...
Vi gick in i vardagsrummet och jag gick direkt bort till Jusitn, jag började pussa honom i ansiktet, och till slut så öppnade han ögonen. Mamma hade redan hunnit börja snacka med Pattie....
-Varför lämnade du mig uppe i sängen igår ?
Sa jag frågande till Jusitn
-Jag vaknade av att mitt ben ryckte till hela tiden, så jag väkte mamma och så somnade vi här nere istället för att  jag inte skulle behöva väcka dig.
Sa han sedan och reste sig upp så han satt i soffan istället, sedan pussade han mig på munnen..
Efter drygt 5-10 min så kom vi ut i köket och började fixa frukost till oss alla, jag skulle börja fixa med baconen och äggen, men jag hittade inte pannorna som man använder..
-Mamma? var är alla stekjärn och sånt ?
Sa jag och stannade upp samtidigt som jag kollade upp på mamma.
-Just det, jag har röjt lite i lådor och skafferi och ändrat förvaringen och sånt, jag hade somsagt inget att gör när jag vaknade imorse,
Sa hon och tog fram stekjärnet.
Jag, Justin och Pattie kollade på varandra och började stor skratta....
- HAHAHAHA Dina, du e allt för rolig...
Lyckades Pattie få fram och kramade om mamma
Sedan kunde inte mamma häller hålla sig så hon började också skatta... vi satt nog på golvet i 5 minuter och bara skrattade åt mamma, sedan lyckades vi få luft och jag började resa mig upp och gick bort till spisen. Jag fortsatte med frukosten.. Dom andra reste sig och fortsatte med det dom skulle göra....
När vi väl satt vid bordet alla fyra så började vi snacka med varandra och tänka över på vad vi skulle hitta på en varm skön sommardag, som denna onsdagen... Vi konstaterade rätt snabbt att vi skulle ta och hyra en segelbåt och åka runt lite på havet samt ta det lugnt på båten och sedan gå på resturang nere i hamnen på kvällen när vi kom tillbaka...

Nu vill jag ha 10 kommentarer från 10 olika IP-adresser innnan näsa kapitel :) puss lovisa

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Bra :)

2011-07-07 @ 18:25:45
Postat av: -

G O O O D I I I E E E E E E :)

2011-07-07 @ 18:39:53
Postat av: Anonym

ok... shit i att få 10 kommenterar för jag älskar det du skriver o pallar inte vänta på att andra människor ska skriva kommentarer

2011-07-07 @ 18:59:06
Postat av: Johanna

Mmeeeerraaa :-)

2011-07-07 @ 19:37:00
URL: http://jogge.blogg.se/
Postat av: Becka

Meeer. :D

2011-07-07 @ 19:46:45
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-07-07 @ 20:15:06
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Sandra

mer :)

2011-07-07 @ 21:12:16
Postat av: Anonym

Meeeeeer :D

2011-07-08 @ 12:15:38
Postat av: louisa

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2011-07-08 @ 13:25:23
Postat av: me who else?

as grymt! love it :)

2011-07-08 @ 23:22:23
Postat av: danijela

meer nuuuu!!!

2011-07-11 @ 16:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0