do you remember me? kapitel 105

- Vad sa du?
Stammade jag fram..
- Med tvillingar..
Jag la mitt ansikte i mina händer och började gråta..
Jag har lämnat min älskling, med mina älskade barn..


Zoés perspektiv:
När jag var hemma så sprang jag upp på mitt rum för att packa..
Jag öppnade dörren till min " walk in closet " och steg sedan in..
- troser...bh..kläder...strumpor...
Sa jag för mig själv..
Jag packade i ungefär en halvtimme sedan hörde jag mamma skrika från nedanvåningen.
- Älskling? är du klar?
Jag kollade mig i speglen en sista gång och gick sedan ner till mamma som stod färdig för avgång.
Vi släpade ut våra väskor till bilen, startade och körde sedan iväg..
Det ska verkligen bli skönt att träffa Baka&Deda, jag har saknat dom och dom kommer bli så glada när dom hör att jag är gravid.. med tvillingar dessutom.
När vi 15 minuter senare stannade utanför deras hus så öppnade jag bildörren och sprang sedan in till dom.
- BAKA!
Skrek jag när jag fick syn på min mormor..
- dragi! (Älskling!)
Svarade baka i samma ton och öppnade sin famn.
Jag sprang fram till henne och hoppade upp hennes famn.
- Bok moj dragi
- Bok baka
Vi blev avbrutna av att mamma kom in och sa:
- Hejsan!
Baka släppte mig och sprang fram till henne..

Justins perspektiv:
- såja älskling, det löser sig ska du se..
Jag log mot mamma och sa sedan:
- Jag kanske borde ringa mormor&morfar och berätta?
- Ja, och din pappa..
Jag log och tog sedan upp min mobil.

samtalet med pappa:
- hej älskling!
- hej pappa..
- hur mår du?
- sådär...
- vadå då?
- jag gjorde en dum sak..
- vad justin?
- jag kysste Selena, igen!
- varför gjorde du det, gillar du henne?
- nej, det gör jag inte. Jag älskar Zoé
- men varför gjorde du det då?
- jag vet inte...
- amen Justin.. det svaret räcker inte längre...
- jag vet pappa, jag vet.. men du?
- yes my son?
- jag har en viktig sak att berätta..
- vadå?
- ja-jag.. ska få barn...
- va?!
- jag ska bli pappa !!!
- VA?!
Jag hörde hur glädjen spred sig i hans röst och jag log..
- med tvillingar!
- Nämen mitt älskade hjärta.. jag kan inte fatta att min lilla son ska bli pappa..
Jag log och sedan bestämde vi ett datum då dom skulle komma hit..
Sedan sa vi hejdå och la på.. Jag tog ett djup andetag och sa sedan:
- en avklarad.
Jag ringde min mormor och hon svarade nästan direkt..
Samtalet:
- Hej mitt älskade barnbarn..
- Hej min älskade mormor..
- Så hur är det ?
- Jodå det rullar på men det är en viktig sak jag måste berätta...
- Vadå Justin?
- Jo.. de-det är såhär.. att jag ska få..
Jag avslutade meningen, det var mycket jobbigare att berätta för mormor än för pappa, vet inte varför..
- jag ska få barn...
- VA?!!!!
Skrek mormor vääääldigt högt..
- jag ska bli pappa mormor..
- men hur?
Sa mormor väldigt förvånat..
- Zoé..
Det blev tyst i luren för ungefär 2 minuter och jag kunde nästan inte andas så nervös jag var..
- du går i din mors fotspår..
Jag hörde hur besviken mormor lät..
- förlåt mormor, jag vet...
Jag kände hur gråten steg i halsen och jag svalde hårt för att inte börja gråta.
- Justin, det är inget att säga förlåt för...
Jag svarade inte utan var bara tyst..
- Men Justin?
Sa mormor efter ett tag.
- Ja?
- Vi kommer till Kroatien om 2 veckor så får vi veta mer detaljer..
- Okej, jag älskar dig! hälsa morfar att jag älskar honom också!
- och vi älskar dig mitt hjärtat..
" klick "
Jag suckade tungt och la mig sedan ner i sängen, jag behövde verkligen samla mig nu..

Zoés perspektiv:
Jag sprang vidare i huset för att leta efter deda... men hittade honom inte..
- Baka gdje je djed? ( mormor vart är morfar?)
- on je spavao ( han ligger och sover )
Jag sprang mot sovrummet och öppnade sakta dörren, och där låg han..
min finaste deda.. som alltid funnits för mig..
Jag gick sakta in i rummet och hoppade på honom.
- DEDA!!
Skrek jag och deda satt sig upp i sängen och kollade sig omkring precis som han trodde att det var krig..
Sedan såg han mig och hans blick mjuknade..
- Dragi!
Sa han och kramade sedan om mig...´
( jag skriver på svenska nu, men dom snackar på Kroatiska )
- Morfar kom ner jag har en sak jag måste berätta för dig och mormor..
- Jag kommer...
Jag gick ner så länge och när jag kom in i köket satt mamma och mormor vid köksbordet.. och mormor hade SÅKLART ställt fram fika, som alltid..
- lever din morfar eller?
Sa mormor och skrattade..
- Jadå!
Sa jag och log, sedan satt jag mig ner på min plats..
- Så älskling? hur har du haft det?
Sa mormor och log mot mig..
- Underbart.. livet rullar på...
Sa jag och kollade på mamma som kollade väldigt stolt på mig.
Precis när mormor skulle öppna sin mun för att säga något sa morfar:
- Amen hej mitt älskade barn..
Mamma kollade upp och sprang sedan fram till honom..
- hej pappa!
Dom släppte sedan taget om varandra, morfar gick och satt sig sedan började jag:
- ja det är en viktig sak jag har att berätta för er..
Både mormor och morfar blev väldigt intresserade som alltid och sedan fortsatte jag:
- det är såhär att jag och mamma har precis varit på sjukhuset för att..
Jag tog ett djupt andetag och mormor sträckte sig över bordet och tog tag i min hand och sa:
- för att?
Jag kollade på henne och log och sa sedan:
- för att kolla om jag var gravid..
Mormor blev väldigt förvånad medans morfar inte verkade förstå vad jag precis sa..
- jag är gravid..
Sa jag och kollade nu ner i bordet..
Allt blev tyst och det kändes som en evighet.. men i själva värket var det bara tyst i ungefär 3 minuter.
Sedan flög mormor upp ur stolen och började dansa runt samtidigt som hon skrek:
- WIEEEEEEEE, MITT BARNBARN SKA FÅÅ BARN!!!
Jag vågade nu kolla upp och brast ut i skratt när jag såg henne..
Morfar reste sig och började dansa med henne..
Alla skrattade nu och jag och mamma började också dansa med..
- Jag ska ha tvillingar..
Sa jag och då började också morfar skrika... efter ungefär 5 minuters dans satt vi oss ned och då kom dom miljoner frågor som jag väntat på..
- vilket kön, vad ska dom heta, och massa sånt..
Wow detta kommer bli en lång kväll...

kort jag vet, men det kommer längre ikv om jag får 7 komentarer!
pusshej :)

Kommentarer
Postat av: sandra

Meeeeeer!!!!! :DDDDDDD <3

2011-07-28 @ 15:42:22
Postat av: sandra

Meeeeeer!!!!! :DDDDDDD <3

2011-07-28 @ 15:42:57
Postat av: sandra

Meeeeeer!!!!! :DDDDDDD <3

2011-07-28 @ 15:59:33
Postat av: Emma

MEEERRRAAA!!! :D <3

2011-07-28 @ 16:32:07
Postat av: Gabbi

jätte bra skrivet men när ska du avsluta den? Inte för att vara taskig men börjar tröttna lite på den xd fast den är fortfarande jätte bra :)

2011-07-28 @ 17:40:43
Postat av: Sandra

skitt bra merr:D<3

2011-07-28 @ 17:55:51
Postat av: Anonym

yes. äntligen ett nytt kapitel. längtar till nästa o hopps att det kommer bli ett låååångt kapitel ;)

2011-07-28 @ 18:49:34
Postat av: Lovisa

MEEERAA NU NU NU NUUUU

2011-07-28 @ 22:38:07
URL: http://bieberuknownoveller.blogg.se/
Postat av: Emile

Meeeeeeeer skit bra novell ni har <3

2011-07-28 @ 23:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0