do you remember me? kapitel 100

Hann jag bara säga innan Zoé slängde sig i min famn.
Jag tog tag om hennes hår och pussade henne i pannan och sa:
- Detta fixar vi älskling!
Zoé lyfte sitt vackra ansikte ifrån min famn och log svagt..
- Vad sa du!?
Hörde jag en röst bakom mig säga..
shit!

Jag vände mig om och såg att mamma stod där med armarna i kors..
- ja..jag mås-ste nog gå nu..
Stammade Zoé fram och försvann sedan ut genom dörren..
- Mamma?!
Sa jag ganska högt med en arg ton..
- förlåt..
Sa mamma och kollade ned.
- Vi har det redan extremt jobbigt, så snälla låt oss sköta detta själva tills vi ber om hjälp..
Sa jag med bestämd ton och gick sedan ut för att leta rätt på Zoé..
Jag sprang runt och letade efter henne, jag kollade i varje loge, men ingen Zoé hittades.
- Justin! det är dags nu!
Hörde jag en man skrika som höll koll på allt.
Jag suckade tungt och gick sedan och ställde mig i possion.
" Love me " började spelas och jag åkte upp i silverkulan, som alltid..
Jag inledde konserten bra, men det var en sak som besvärade mig..
Zoé...
Medans bakdansarna samt bandet fixade lite små saker inför nästa låt tog jag tillfället i jakt.
- ehm.. jag har en sak jag måste berätta..
Sa jag. Alla skrik och applåder tystnade.
- det är såhär att...
Jag tog ett djupt andetag och fortsatte sedan
- att jag har en underbar flickvän som heter Zoé..
Alla i publiken började skrika och prata av häpnad.
- vänta jag är inte klar..
Publiken tystnade igen och jag fortsatte..
- och det är såhär att vi tror att Zoé är gravid..
Nu började alla skrika dubbelt så mycket som innan, jag kollade ut mot publiken och såg hur Zoé stod vid kanten och kollade på mig.
- älskling, jag kan se dig. kom hit..
Sa jag samtidigt som jag log.

Jag såg hur Zoé kollade hotfullt på mig, jag skrattade till

och sa:
- jag väntar..
Zoé gick med tunga steg mot mig, jag gick fram till trappan där hon gick och tog tag i hennes hand när hon kom upp, hon kollade ut mot publiken och sedan på mig..
" du ska få "
mimade hon till mig och jag pussade henne på kinden

Väl uppe sa jag:
- så, detta är min vackra flickvän som jag älskar med hela mitt hjärta!
När jag sa det så kollade jag Zoé rakt i ögonen och hon mimade.
" i love you "
Sedan log hon, jag kysste henne ens sista gång och publiken började jubbla, sedan gick hon av scenen så jag kunde fortsätta min konsert.
Hela konserten rullade på bra, när den var slut så åkte jag och Zoé till MC för att äta.
Vi båda tryckte i oss maten, jag antar att vi båda var väldigt hungriga.
När vi kom hem så la Zoé sig i sängen medans jag bytte om, när jag vände mig om såg jag hur Zoé låg och små snarkade. Jag flinade tyst och gick fram till henne, sedan pussade jag henne i pannen, jag tog av henne hennes kläder och satte sedan på hennes pjamas, sedan la jag mig ned brevid henne och somnade lika snabbt som hon...

Zoés perspektiv:
Jag vaknade av att mamma skakade om mig lite lugnt..
- gumman, vi har tid hos doktorn om en halvtimme.
Jag öppnade ögonen och möttes av mammas vackra ansikte.
Pattie har tydligen berättat för mamma, lika bra så kanske..
hon verkade ju inte speciellt arg?
- Förlåt mamma..
Sa jag och kände hur tårarna började rinna ner ifrån mina kinder.
- men hjärtat mitt.. det är inte ditt fel.. detta fixar vi!
Jag kramade om henne och reste mig sedan upp.
- jag går ner så länge.
Sa mamma och gick sedan ner.
Jag gick fram till Justin och skakade om honom nätt.
- älskling?
Justin mumlade något jag inte förstod, jag skakade honom lite hårdare nu.
- Justin vakna!
Sa jag lite mindre försiktigt, han öppnade sina ögon och sa:
- vad är det?
Jag skrattade åt hur söt han var när han hår stod åt alla håll..
- vi ska till doktorn om en halvtimme!
Justin flög upp ur sängen och började leta kläder..
Jag kollade ner på mig själv och upptäckte då att jag hade min pjamas på mig, jag hade inget minne av att jag hade tagit på mig den igår..sedan slog tanken mig..
Justin! han är verkligen gullig..
Just i denna sekund kom Justin utspringandes ur badrummet..
- Zoé är du klar! skynda dig!
Jag skrattade och sa:
- älskling, lugna dig, vi har tid!
Sedan gick jag in i badrummet för att fixa mig, idag kommer det bli en dag som kommer att förändra hela mitt liv... Justins också iförsig..


minst 10 komentarer, och förlåt igen för att det bara kom ett kapitel!

Kommentarer
Postat av: Siri

Otrolit bra kapirtel. Har väntat läääänge på det!

2011-07-22 @ 00:17:11
URL: http://linkopingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Ellen

Meeeeeeeeer !!!!!

2011-07-22 @ 11:09:31
Postat av: Anonym

Mera!!!:-)

2011-07-22 @ 11:44:26
Postat av: Sandra

skitt braa meeeeeeeeerrrrr

2011-07-22 @ 12:25:11
Postat av: Sandra

MEEEEEEEEER!!!! <3

2011-07-22 @ 15:14:36
Postat av: Anonym

sant. otroligt bra kapitel o ja vill ha mer ;)

2011-07-22 @ 15:38:03
Postat av: nayara

jag längtar till nästa del

2011-07-22 @ 23:28:20
Postat av: Anonym

va kan man säga...jag älskar din berättelse och vill ha MER!

2011-07-23 @ 03:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0