do you remember me? kapitel 114

Jag kände hur oron steg inom mig.
Tänk så har hon fött? tänk så har hon fött utan mig?!
Jag sjöng dom sista orden.
" Tell me what I wanna hear, tell me you love me "
Sedan sprang jag av scenen med skakiga ben.
- SCOOTER VAD ÄR DET?!
Skrek jag och Scooter kollade ännu mer oroligt på mig..
Oron bara steg och steg och Scooter tog ett djupt andetag och sa:
-


Zoés perspektiv:
Jag nickade och försökte hålla ut..
denna smärtan var den värsta, jag visste att det skulle göra ont, men inte SÅHÄR ont!
När vi äntligen var framme efter en evigåktur så sprang Caitlin runt till min sida och hjälpte mig ut.
Vi gick med tunga ben in till sjukhuset och såklart var det smockat med pappz, hurfan visste dom att jag var här?
- ZOÉ ÄR DET DAGS!?
- VART ÄR JUSTIN!?
- ZOÉ!!
Jag gick bara förbi dom, asså har dom ingen respekt alls?
Väl inne på sjukhuset så skrek Caitlin:
- vi behöver en läkare!!
En sjuksköterska kom springandes mot oss och tog tag om mig.
- Hennes vatten har gått!
Sa Caitlin och sköterskan nickade och hjälpte mig till ett rum som jag skulle föda i förmodar jag.
- Lägg dig här och ta på dig detta så kommer jag alldeles strax.
Jag nickade och Caitlin hjälpte mig att ta på mig det fula nattlinnet.
Sedan la hon mig ner på sjukhussängen..
Jag låg där i flera timmar kändes det som..
Barnmorskor kom in och kände och kollade och gav bedövning vilket gjorde att den värsta smärtan försvann.
Det var en sådan lättnad.. men nu var det bara en sak som fattades...
Justin.

Justins perspektiv:
- Justin, Zoé har åkt in.. hennes vatten har gått.
Jag visste inte vad jag skulle göra, utav ren reflex la jag mina händer för mitt ansikte och började gråta.

Jag är inte där när min flickvän ska föda..
Så ont hon måste ha... så rädd hon måste vara, och så är jag inte där!
Jag är världens sämsta pappa!
- Justin, det är lugnt stick du så förklarar jag för dina fans.. jag fixar detta.
Jag kollade upp mot Scooter och försökte tolka det han precis hade sagt..
Sedan hoppade jag upp i hans famn och sa:
- du är bäst!
Sedan sprang jag ut till min bil.
Det var såklart fullsmockat med fans och pappz, men jag brydde mig inte så mycket nu.
- JUSTIN!?
- SKA ZOÉ FÖDA!?
- VARFÖR LÄMNAR DU KONSERTEN!?
Jag sprang bara förbi dom och hoppade sedan in i min bil.
Under hela färden dit så tänkte jag på allt Zoé och jag har genomgått tillsammans, och nu så ska vi ha barn..
Jag kan inte fatta det, allt har gått så snabbt..
Helt plötsligt var jag framme, jag stängde av motorn och suckade djupt..
Jag är riktigt nervös nu! Jag tog ett djupt andetag sedan hoppade jag ut.
- JUSTIN!?
- ÄR DET DAGS NU?!
Jag orkade verkligen inte med pappz längre, jag började springa förbi dom och väl inne så sprang jag fram till receptionen.
- vart ligger Zoé?!
Frågade jag andfått..
- omg du är Justin Bieber!?
Sa hon som satt i receptionen och började hyperventilera.
- ja det är jag! vart ligger Zoé!?
Sa jag lite otåligt.
- Ehm hon ligger i rum 10 A.
Jag svarade inte utan började springa dit, när jag var utanför dörren såg jag hur Zoé låg där med mjukiskläder och massa saker över magen, hon såg väldigt rädd ut.

Jag öppnade dörren och gick sakta in, men darriga ben.
Zoé vände sin blick mot mig och sken upp när hon såg mig.
- du kom..
Viskade hon och log väldigt stort.
Jag gick fram till henne och satt mig på en stol brevid henne.
- Såklart jag gjorde älskling.
Zoé log svagt sedan kollade hon bort, jag såg att hon hade tårar i ögonen, okej hon hade ont, men jag tror inte det var därför..
- Zoé?
Sa jag nätt, Zoé kollade fortfarande bort men svarade med ett svagt:
- ja?
Jag kände hur mitt hjärta vreds om, det gjorde så ont..
- förlåt för jag inte har varit så närvarande på sistonde, men nu när du har fött så kommer jag inte kunna göra så många konserter och då kommer jag sakna musiken så mycket, därför tog jag tillfället i jakt att köra extra hårt nu.. men du ska veta att jag älskar dig mer än något annat..
Jag tog tag i hennes haka och vände hennes ansikte mot mig, hon grät och jag kunde inte hålla mig längre jag iheller, jag kände hur tårarna började rulla ner ifrån mina kinder. Jag tog min tumme och torkade bort Zoés tårar och kysste henne sedan nätt i pannan, hon log mot mig och sa sedan:
- jag älskar dig mest Justin!
Jag sken upp och kysste henne sedan nätt på hennes läppar, dom underbara läpparna som vilken kille som helst drömmer om...
- Älskling, ska du inte ha sjukhus kläder på dig?
Sa jag efter ett tag.
Zoé började skratta lite sött och sa sedan:
- jo, men den är så obekväm..
Jag skrattade åt henne, min älskade Zoé.
Jag la mig ner brevid henne och öppnade min famn.
Zoé la sig där och jag kände hur hon skakade. Det gjorde ont att veta att hon hade så ont men jag kunde inte göra något åt det och det var det värsta.
Vi låg så i ungefär en timme sedan kom Caitlin inrusande.
- Zoé, jag är tillbak...
Sa Caitlin men avslutade sin mening när hon såg mig.
- Oj hej Justin!
Sa hon och log och jag insåg då att Zoé hade somnat.
Jag kollade på henne och log sedan reste jag mig sakta upp så att hon inte skulle vakna.
- Jag åker hem och packar lite kläder till er..
Sa Caitlin och log, jag nickade som tack och tog sedan upp min mobil för att ringa mamma.
" - mamma!
- Justin, vi är påväg men pappzen är galna men vi ska skynda oss.
- okej, Zoé sover just nu men skynda er...
- okej, puss älskar dig min son!
- älskar dig mera mamma! "

klick.. tänk att jag ska bli pappa..
jag ska få egna barn som tillhör mig.. bara mig.. ja och Zoé då men barn som jag har skapat!
helt otroligt.. jag förstår verkligen vad pappa menar nu...
Jag gick ner till fiket för att köpa något att äta..
Men blev såklart igenkänd när jag gick där.
Två tjejer i 16 års åldern kom fram och började små skrika..
- hej tjejer.
Sa jag och försökte låta lite glad, fast jag inte alls kände för att träffa några fans nu..
- omg, hej!
Sa dom och började hyperventilera.
- så vad gör ni här?
Sa jag och dom kollade på mig.
- Ehm, vår syster ska föda..
Sa dom och log..
- du då?
Sa den enda tjejen som var blond... hon var faktiskt ganska söt.
- min flickvän ska föda snart så jag måste tyvärr gå nu..
Sa jag och dom båda blev lite ledsna..
- jaha..
Sa dom och gick iväg..
Jag kollade efter dom och suckade sedan gick jag vidare.
Väl framme i fiket så gick jag fram och beställde.
- hej, ehm jag skulle vilja ha två chailattes och två hamburgare med pommes.
Jag visste att Zoé älskade chailatte och hamburgare med pommes.
Jag betalade och fick maten sedan gick jag upp till rummet där Zoé låg.
Hon hade vaknat nu och satt med sin mobil..
Jag öppnade dörren och steg in, Zoé vände sin blick ifrån mobilen och log stort mot mig.
Jag gick fram till henne och gav henne maten.
Hon lös upp och log extremt stort mot mig sedan satt jag mig brevid henne och började äta.
Zoé åt som en gris och jag kollade på henne och skrattade.
- Du är bäst älskling!
Sa Zoé men munnen full av mat, jag log och pussade henne sedan fortsatte jag att äta.
Helt plötsligt så slogs dörren upp, både jag och Zoé hoppade till och kollade förskräckt emot dörren..
Där stod..

såja:)
15 komentarer:)
ni är bäst!
/ fanny

Kommentarer
Postat av: Emma

MEEERRRAAA!!!! :D

2011-08-13 @ 14:57:46
Postat av: Emmis

Skit bra MERA!! btw älskar din novell <3

2011-08-13 @ 16:15:37
URL: http://emmapeaece.blogg.se/
Postat av: Anonym

ASBRA!!!!!



//Ebba:)

2011-08-13 @ 21:18:14
Postat av: Anonym

mer! men bara en liten fråga, hur utalar man zo'e

soi elr zo'e, asså precis som man utalar id'e ;)

2011-08-14 @ 10:26:33
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

meeeeraaa

2011-08-14 @ 13:45:31
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

m

2011-08-14 @ 13:46:03
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

e

2011-08-14 @ 14:21:53
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

r

2011-08-14 @ 14:22:21
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

a

2011-08-14 @ 14:23:22
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

s

2011-08-14 @ 14:23:42
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

n

2011-08-14 @ 14:24:02
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

ä

2011-08-14 @ 14:24:25
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

l

2011-08-14 @ 14:24:43
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

l

2011-08-14 @ 14:24:58
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

a

2011-08-14 @ 14:25:11
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

MERA NU NU NU NU NU NU NU!!!

2011-08-14 @ 23:33:01
Postat av: Emmasnovelleromjustinbieber.blogg.se

meen mera nuu

2011-08-15 @ 21:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0