do you remember me? kapitel 112

- Zoé jag ångrar det, du vet det!? du ska snart föda mina barn! vi kan inte ha det såhär..
Sa Justin och kollade ner..
- Kan vi inte? vill du att jag ska visa?
Sa jag med en bestämd ton.

Jag kollade Justin i ögonen och sedan gick jag förbi honom med kalla steg..
det kändes som jag skulle spy, min mage värkte och denna gången var det inte för barnen..
hela mitt hjärta var utochin.. det är inte såhär det ska vara, Justin har rätt..
jag vet det, men jag kan verkligen inte glömma allt han har utsatt mig för.
Jag gick in i köket och satt mig ner på en stol, mamma och Pattie kom in ifrån köket, när Pattie fick syn på mig log hon stort till mig och sa:

- åh lilla hjärtat! vad vacker du är!
Jag log och hon kom fram till mig och pussade mig i pannan.
Alla satt sig ner och jag kollade ner i bordet hela tiden..
- Okej!
Sa mamma.
Jag kollade upp och såg att mamma log stort.. jag log tillbaka och sa sedan:
- okej, vi vet redan vad dom ska heta, samt vem som ska vara deras gudföräldrar.
- Justin har du kollat om Ryan och Chaz ville?
Sa Pattie direkt när jag hade avslutat min mening.
- Ja, dom blev jätteglada!
Sarade Justin, jag hade fortfarande inte kollat på honom..
- Vad bra!
Sa Pattie och vände sedan sin blick emot mig..
- Ja, Catlin blev jätteglad hon också!
Sa jag och vågade nu kolla på Justin, det ska inte vara sån stämning mellan oss! vi håller ju på att planera våra barns dop.. det är nu vi ska skratta och vara lyckliga, eller?
Justin log stort mot mig

Jag log inte tillbaka utan vände bara bort blicken.
En timme senare satt jag och mamma i bilen påväg hem till Baka & Deda..
Undra hur allt detta kommer sluta.. jag kanske ska förlåta Justin, för Lupita och Adrians skull?
När vi väl var framme bestämde jag mig för att prata med Justin..
Jag tog fram min mobil och tryckte upp ett nytt sms..
" möt mig på cafeét om en halvtimme "
Jag valde Justin som kontakt och slutligen tryckte jag på "skicka-knappen"
Jag andades tungt och kände hur värken kom tillbaka, denna gången var det för barnen..
Jag lutade mig tillbaka i sängen som jag nu satt i...
¤pling¤
Jag greppade tag om min mobil och öppnade sedan smset..
" okej, jag kommer.. "
Jag log åt smset och försökte sedan ta mig upp ur sängen, vilket jag tillslut lyckades med.
Jag bad mamma köra mig till cafeét och när jag väl kom in såg jag Justin sitta där.. i båsen som vi alltid satt i..
Jag gick med nervösa steg fram till honom..
hur kommer detta gå?

Justins perspektiv:
¤pling¤
Jag vände huvudet ifrån dataskärmen och såg att min mobil lös..
Jag tog upp den och såg att jag hade fått sms..
ifrån Zoé?
Ohnej tänk så vill hon säga att jag inte får komma på dopet!
Jag öppnade smset men skakiga händer men log när jag hade läst det..
"möt mig på cafeét om en halvtimme"
En glädjerus vandrade igenom min kropp och jag pep till av lycka..
Jag skrattade åt hur töntigt det måste ha sätt ut.
Sedan reste jag mig ur sängen och började fixa mig och körde sedan iväg till caféet.
När jag kom dit var det nästan tomt vilket betydde att jag inte behövde gömma mig för pappz och fans.
skönt!
Jag gick in och satt mig i vårt vanliga bås, men ingen Zoé var där.
Jag kollade på klockan och såg att det var 5 minuter kvar..
Jag suckade nervöst och kände hur jag började bli rastlös.
Precis när jag kollade mig runt för att kolla om hon kom såg jag hur hon gick in genom dörren.
Hon är så otroligt vacker så det nästan inte är sant!
Jag log väldigt stort mot henne

och hon flashade ett litet leénde och gick sedan med snabba steg emot mig..
Hon satt sig brevid mig och kollade på mig..
- Så..?
Sa jag och kollade nervöst på henne.

- Ja Justin, du har rätt.. vi kan inte ha det såhär..
Jag kände hur lite gläjde spreds i mig men endå fanns oron kvar..
Jag kollade på henne och hon fortsatte:
- jag älskar dig jättemycket Justin... och jag förlåter dig.. men bara det inte händer igen..
Jag visste inte vad jag skulle göra... jag hoppade upp och skrek till av glädje och Zoé kollade på mig och skrattade. Jag kollade på henne och kysste henne sedan, en lång och underbar kyss!
När jag avslutade den log Zoé stort mot mig och vi reste oss upp och gick ut..
Nu var det såklart fullt av pappz, jag puttade undan vissa och skyddade Zoé med hela min kropp..

Väl inne i bilen log Zoé som ett tack och jag startade bilen och började köra.
- Vad händer idag då?
Sa Zoé och log stort emot mig, jag hade saknat hennes stora leénde..
- ehm inget speciellt, vi ska vara hemma och vila älskling, det behöver du!
Zoé kollade på mig och jag skrattade åt hur söt min hon gjorde..
- jaja, okejdå..
Svarade Zoé och jag kollade fram på vägen igen.
Vi stannade till för att hyra film, jag hjälpte Zoé ut ur bilen och vi gick in i affären.
- OMB DÄR Ä JUSTIN OCH ZOÉ!!!
Hörde jag någon skrika bakom mig, jag vände mig snabbt om och såg..


kort kap, jag veeet!
men jag har världens feber och ont i halsen så jag orkar verkligen inte!
men ni är bäst iaf! och era komenterar ger mig ork!
älskar er alla! kommer mera imrn:) pusshej / fanny!

Kommentarer
Postat av: Emma

Merra!! Du är jätte duktig på att skriva! :D

2011-08-08 @ 15:40:15
Postat av: Louisa

Mera nunununununununu SNÄLLLAAA

2011-08-09 @ 13:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0