Do you remember me? Kapitel 15

En av killarna började nu dansa med mig ensam och han var snygg.
Jag flörtade lite sedan...

Zoés perspektiv:
Kom han närmre, nu var våra läppar bara några centrimetrar ifrån varandra, han lutade sig fram lite och skulle just kyssa mig när jag vände bort huvudet, jag gillade fortfarande Justin hur lågt han än hade sjunkit och plus ville jag inte sjunka till hans nivå. Lucas som killen hette kollade oförstående på mig, jag kollade bort sedan gick jag därifrån. Jag tog ännu en shot och nu började allt snurra, jag kände hur kräket var påväg så jag sprang upp till Justins rum. När jag öppnade dörren såg jag det som jag absolut INTE ville se.
Justin låg där med Jasmine...
Och hårdstrulade, Jasmine hade ingen tröja eller BH, och Justin låg i bara kalsonger.

Justins perspektiv:
- FUCKKKKK!
Zoé såg oss, jag hade ju tyckt så synd om Jasmine för hon hade så ont, så vi hade börjat strula.
VARFÖR JUSTIN!
tänkte jag tyst samtidigt som Zoé stod i dörröppningen och bara kollade på oss äcklat..
Det va tyst i en evighet kändes det som tills Zoé öppnade munnen och sa:
- Jasmine, jag fick precis mitt levande bevis på att du är slampa, låter vemsomhelt komma innanför dina troser och Justin..?
Hon vände den iskalla blicken mot mig och fortsatte:
- Du är bara skämig, du tror så mycket om dig själv. Du kan inte ens sjunga.
Hon gav oss båda ett fejksmile sedan vände hon sig om och gick.
Hon smällde igen dörren efter sig.
Jasmine kollade osäkert på mig sedan försökte hon kyssa mig igen, denna gången puttade jag bort henne.
- Vad har jag gjort för fel ? Bara för att din lilla fula kompis är avensjuk så betyder det inte att vi inte kan ha kul?
Sa Jasmine.
Jag ville inte höra vad hon precis hade sagt, jag kunde inte förstå att jag hade gjort allt detta med Jasmine.
Hon är äcklig! Och Zoé har rätt, hon är en slampa....
Jag gick upp och klädde på mig sen gick jag ned till festen igen, denna gången kom Catlin fram till mig.
- Att du ens vågar visa dig är en skam, då sjönk precis till 0 i mina ögon, varfan är den gamla Justin?
Catlin gav mig en hård lavett sedan gick hon ut genom dörren och smällde igen den.
Jag hann inte reagera, jag bara stod där och kollade rakt fram.
Alla hade börjat gå hem nu och jag kollade på klockan, 03:00. Shit snart kommer säkert mamma hem.
Jag stängde av musik och sa till dom sista att dom skulle dra hem. När alla hade gått så städade jag undan alla tumburkar och slängde dom. Nu var det helt tyst i huset, sedan kom jag på, shit var är Zoé?
Jag kollade i alla rum i hela huset, ingen Zoé.
När jag kom in i mitt rum hade Jasmine somnat i sängen. Jag ville inte väcka henne så jag lätt henne ligga där.

Zoés perspektiv:
Jag orkade inte stanna där så jag stack hem till Catlin,
hoppas Jasmine blir gravid eller något så dom får ha sitt liv tillsammans, mitt i allt detta drama började jag tänka på Emilia, jag saknade henne så otroligt mycket, jag hoppas att hon vägleder mig rätt i detta, och framför allt hoppas jag att Justin mår jättedåligt. Jag hade faktiskt tappa mycket känslor för honom, jag är sån som person. Om jag inte får respons så tröttnar jag. Jag skulle sticka hem till Justin om en halvtimme och bara gå och lägga mig, jag och mamma skulle endå åka hem imorgon så det var lugnt.
Jag och Catlin snackade lite sedan sa jag att jag var tvungen att sticka hem till Justin igen så mamma inte blev oroligt, Catlin förstod och följde mig till dörren, hon bodde ganska nära Justin så det var inte så långt att gå.
Jag gick och gick och nu var jag äntligen framme.
Jag öppnade ytterdörren försiktigt och gick upp till gästrummet, mamma hade inte kommit hem än, typiskt!
Jag gick ned i köken för jag var hungrig. Jag öppnade kylskåpen men hann inte så långt förens Justin pep:
- Hej.. ?
Jag svarade inte utan bara kollade på honom som " vem är du ? "
- Zoé, snälla jag kan förklara ?
- Förklara vad? Du och Jasmine var tillsammans, so what?
Jag bölar inte för det, inte någon av er iheller, så ha ett lyckligt liv eller något!
Jag log mot honom sedan gick jag upp på gästrummet igen, tog bort mitt smink och satt på mig min pjamas.

Jag borstade tänderna sedan la jag mig i sängen.
Jag tänkte lite innan jag somnade snabbt och djupt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0