Do you remember me ? Kapitel 10

Justin kom fram till mig och kramade mig, Vi stod ett bra tag och bara kramades. Det va så skönt, hans mjuka armar runt mig, hans värme som leds in i min kropp, hans hjärtslag som dunkade mot mitt hjärtat.
Hon släppte mig och kollade djupt in i mina ögon, jag mötte hans blick och smälte.
Min puls gick snabbare och jag kände hur han blev nervös. Sedan hände det...



Justin & Zoé på stranden.
Justins perspektiv:
Jag böjde mig fram och kysste henne. Hennes läppar var gudumliga. Så mjuka, Så fylliga, så perfekta. Dom va verkligen som en dröm. När vi hade stått där framför solnergången en stund så kom Zoés kompisar, Ryan och Chaz bort till oss
- Skaffa ett rum va ? sa Ryan på ett skämtigt sätt.
Alla började skratta. Vi slutade att kyssas och satte oss ner framför elden. Jag hade hämtat en filt som jag drog över mig och bjöd in Zoé , hon hoppade närmre mig så filten räkte precis om oss båda. När vi hade suttit och snackat lite med varandra så blev det lite tyst en stund. Men Chaz avröt den tystnaden med hans fråga .
- Varför har ni detta som tradition att åka hit till standen och vara här på kvällen/natten ?
Jag hade också undrat det. Jag kollade runt och väntade på ett svar, det blev lite stelt i gruppen, men till slut så tog Zoé ett djupt andetag och började.
- Jag vet inte om ni vet något, men vår bästis Emilia dog exakt idag för 2 år sedan. Den sista skolavslutningen hon var med på så var vi här på standen och satt så här vid elden, så när vi fick veta att hon hade dött bestämde vi att vi skulle göra detta varjeskolavslutning som ett minne till Emelie. sa Zoé och jag höll om henne hårdare som ett tecken att det var modigt/starkt gjort av henne att berätta vad som hade hänt.
Så kom den där tystnaden igen, men det var lixom igen pinsam tystnad utan en avslapnande, skön, harmonisk tystnad. Sen så kom någon på något och började snacka med gruppen, man kunde vara sig själv, vara öppen om allt utan att bli dömd. Det kändes inte som om någon brydde sig om att jag var kändis, utan dom såg mig som en vanlig tonåring, och det gillade jag för något sånthära har jag aldrig gjort tidigare. så jag var jätte glad över att få tillbringa denna dagen med Zoé,Ryan,Chaz och dom andra. Då när vi hade suttit framför elden kom vi fram till att vi skulle ta ett natt bad. Så tjejerna gick en bit bort på ena hållet och killarna en bit bort fast på andra hållet för att byta om. När vi killar var klara, det tar lixom inte åratal att sätta på sig ett par byxor, så gick vi tillbaka. Men Ryan och Chaz tog tag i min arm och stannade mig, och sa till dom andra killarna att dom kunde fortsätt att gå.
- Så.. ? hur går det mellan dig och Zoé ? Sa Ryan väldigt nyfket
- Ja , ni pussades och satt och höll om varandra. fortsatte Chaz
- Shhhhyyyy.... sa Ryan och slog till Chaz nätt på bröstet.
- haha, det är bra , jag tor hon har förlåtit mig för det att jag lämmnade henne när vi var små. sa jag med ett leende på läpprna
-  Det är ju jätte bra, satsa på henne hon är en jätte bra tjej. instämde Ryan och Chaz
- JUSTIN !! kommer ni eller tänker ni stå där hela kvällen, hörde jag Zoé en bitt bort skrikandes och vinkade till oss att vi skulle komma.
- Killar vi får snacka mer sen , okej ? sa jag och så sprang vi bort till dom andra.
-Sist den i är en rutten fiss, sa Chaz och kutade
Jag och Zoé gick lungt ner till vattnet hand i hand, men solnedgången på väg att gå bort framför oss.
- Zoé , jag hoppas verkligen att allt är OK mellan oss . sa jag medans jag kände det jummiga vattnet ovanför knäna.
- Klart, nu när jag ahr tänkt på saken så har jag förlåtit dig, och vi börjar om. sa hon och pussade mig på kinden.
jag kunde bara inte motstå hennes skönhet, så jag tryckte henne upp mot mitt bröst och börja kyssa henne, våra tunger möte varandra som två ormar i öknen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0